https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-benzinovych-vozu-v-eu-poprve-od-roku-2009-prekonal-naftove
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej benzinových vozů v EU poprvé od roku 2009 překonal naftové

1.10.2017 01:48 | LONDÝN (ČTK)
Kupující začali upřednostňovat benzinové vozy po emisním skandálu Volkswagenu, kdy se ukázalo, že většina naftových aut vypouští více znečišťujících látek, než naznačovaly laboratorní testy.
Kupující začali upřednostňovat benzinové vozy po emisním skandálu Volkswagenu, kdy se ukázalo, že většina naftových aut vypouští více znečišťujících látek, než naznačovaly laboratorní testy.
Prodej aut s benzinovým motorem v 15 starších zemích Evropské unie v první polovině letošního roku poprvé od roku 2009 překonal prodej vozů s naftovým motorem. Prodej benzinových vozů vzrostl o téměř deset procent na 3,66 milionu, zatímco prodej naftových o čtyři procenta klesl a dosáhl 3,49 milionu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Evropský svaz výrobců automobilů (ACEA).
 

Kupující začali upřednostňovat benzinové vozy po emisním skandálu Volkswagenu, kdy se ukázalo, že většina naftových aut vypouští více znečišťujících látek, než naznačovaly laboratorní testy. Starostové Paříže a Atén také oznámili, že plánují do roku 2025 zakázat vjezd naftových vozů do centra a Francie rovněž plánuje přehodnotit příznivější daně pro naftové vozy, uvedla agentura Reuters.

Naftové vozy měly na celkovém prodeji v pololetí podíl 46,3 procenta, zatímco ty benzinové 48,5 procenta. Zbývajících 5,2 procenta připadá na vozy s alternativním pohonem, tedy hybridní, elektrické či na zemní plyn. Jejich prodej se zvýšil o více než 35 procent na téměř 393.000.

"Alternativní pohon bude nepochybně hrát stále větší úlohu v dopravním mixu a všichni evropští výrobci do něj masivně investují," uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Dodal ale, že je nutné také podpořit zájem zákazníků o nákup těchto vozů, například zavedením pobídek a rozvojem dobíjecích stanic v celé EU.

ACEA ale rovněž upozornila, že přesun od naftových k benzinovým autům zvyšuje emise oxidu uhličitého (CO2) a ohrožuje plány na snížení těchto emisí. Naftové vozy totiž vypouštějí méně CO2 než ty benzinové. Jonnaert uvedl, že politici si musejí být vědomi toho, že náhlý posun od naftové technologie k benzinu povede k nárůstu emisí CO2. Aut na alternativní pohon sice procentuálně přibývá rychle, ale jejich podíl na celku zůstává nízký.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist