Prodej hybridů do konce listopadu vzrostl o 45 procent na 37 233 vozů
Nejprodávanější hybridní značkou je Toyota s 9131 vozy, druhé je BMW s prodejem 3895 hybridů a třetí Škoda, která prodala 3433 vozů, a odsunula tak na čtvrtou pozici Ford s 3272 prodanými auty. Škoda zároveň s 994 vozy vede kategorii plug-in hybridů.
Mezi elektromobily je díky snížení cen nejprodávanější americká Tesla s 1468 vozy, následuje Škoda s prodejem 1372 kusů modelu Enyaq a třetí Volkswagen s prodejem 580 elektromobilů. Na dalších místech jsou Hyundai a Mercedes-Benz.
"Podíl prodeje elektrifikovaných vozů od ledna do listopadu přesáhl 21 procent. Většinu stále tvoří hybridy s 18 procenty trhu. Předpokládáme ale, že podíl elektromobilů v příštím roce s nově vypsanou státní podporou dále poroste," uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Stát nedávno vypsal dotační výzvu pro firmy na nákup elektromobilů a vozů na vodík v celkovém objemu 1,95 miliardy Kč.
V Česku se od ledna do konce listopadu prodalo 206 297 nových osobních aut, což je meziroční nárůst o 16,2 procenta.
reklama