Prodej hybridů do února stoupl o 41 procent na 2663 aut
Nejprodávanější značkou hybridních vozů byla opět Toyota s 636 prodanými vozy, druhý Ford prodal 411 hybridů a třetí je domácí Škoda s 269 prodanými vozy. Mezi elektromobily vede Škoda s prodejem 132 aut, následuje Hyundai s 52 vozy a Tesla, která prodala o deset aut méně.
"V současnosti v ČR mají hybridy na našich prodejích podíl přes 40 procent, u Lexusu je to pak přes 95 procent. Jak se bude postupně nabídka hybridních motorizací Toyoty rozšiřovat o plug-in hybridy, očekáváme, že jejich podíl ještě poroste. Nahrává tomu i stále příznivější cena hybridů, která je již na úrovni naftových agregátů," uvedl ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška.
Podle ředitele Centra dopravního výzkumu Jindřicha Friče celkové registrace osobních aut v ČR meziročně poklesly o 19 procent, elektrická a plynová vozidla pak o 18 procent. "I přes meziroční pokles byl registrovaný počet elektrických a plynových vozidel v součtu prvních dvou měsíců druhý nejvyšší. Vyjma Tesly, která vyrábí výhradně elektrické vozy, je zajímavé sledovat podíly elektrických a plynových vozidel u jednotlivých značek. Například Dacia registrovala 162 LPG vozidel, což představovalo podíl na všech registracích uvedené značky 22 procent," podotkl.
Prodej aut na LPG se zvýšil z 12 na 175, naopak odbyt vozů na stlačený zemní plyn CNG klesl z 327 na 99 vozů. Celkově se v Česku prodalo za leden a únor 29.481 nových osobních vozů. Nákupy firem tvořily 81 procent trhu, což je o čtyři procentní body více než loni.
reklama