Prodej hybridů na českém trhu vzrostl o 53 procent na 1354 aut
První příčku si udržela Toyota, která v lednu prodala 323 hybridů, následuje Ford s 229 hybridními vozy a za ním skončilo Volvo s 213 registrovanými automobily. Škoda prodala celkem 161 superbů a octavií v hybridním provedení. Mladoboleslavská značka zároveň vede v prodeji elektromobilů se 111 vozy.
"Nabídka hybridních aut se neustále rozšiřuje, a to láká stále více zákazníků. Ceny hybridů se navíc již většinou blíží dieselovým motorizacím s automatickou převodovkou, což se zatím u dalších elektrifikovaných pohonů říci nedá. I přes stávající složitou prodejní situaci, právě hybridy patří k rostoucímu segmentu," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Produkce aut s alternativním pohonem by podle partnera EY Petra Knapa mohla pomoci k růstu všem třem tuzemským automobilkám. Celkové zvýšení prodeje aut v ČR letos odhaduje na deset procent. "Pokud nebude mít zásadní dopad nedostatek čipů, který zřejmě až po dvě čtvrtletí bude omezovat většinu výrobců, a pokud nedojde k dramatické uzavírce dodavatelů či finální výroby, pak bychom mohli zaznamenat meziroční nárůst v úrovni kolem deseti procent," uvedl.
reklama