Prodej hybridů stoupl do srpna o 1000 na 2829 aut
V prodeji hybridních aut dominuje Toyota s 1953 vozy, následovaná svou prémiovou značkou Lexus s 234 prodanými vozidly. Na třetím místě je Audi s odbytem 200 hybridních aut. Na trhu elektromobilů se nejvíce dařilo Volkswagenu s prodejem 189 aut, následuje Nissan s 85 vozy a BMW s 65 prodanými elektromobily.
Většímu rozšíření hybridních vozů a elektromobilů zatím brání vyšší cena. Dotace, které by jí kompenzovaly, zatím mohou využívat jen firmy a organizace, nikoliv soukromí zájemci. "V tomto kontextu minimální podpory jsou prodeje v ČR velmi slušné. Ukazuje se, že hybridy mohou být nenásilnou a pozvolnou cestou k plné elektromobilitě a zejména k další změně mixu pohonů, kdy největší propad pokračuje u dieselových motorů. Zejména bych čekal další rozvoj a nárůst u plug-in hybridů," řekl partner EY Petr Knap.
Výhodou hybridů jsou výrazně nižší emise i spotřeba. To potvrdil například test celosvětově nejrozšířenějšího hybridu, Toyoty Prius, který provedla pařížská Polytechnická universita. Podle testu vůz v 87 procentech doby, kdy byl v provozu, ve městech nevypouštěl vůbec žádné emise.
Prodej hybridních vozů roste podle Knapa i v okolních zemích. V Německu se zvýšil od ledna do konce srpna meziročně o 68 procent na tržní podíl 3,5 procenta, v Rakousku trh rostl o 24 procent a měl podíl na celkových prodejích 2,6 procenta
Hybridní vozy a elektromobily v současnosti v ČR tvoří jen 1,6 procenta celkově prodaných nových vozů v ČR. Celkový trh do srpna rostl o čtyři procenta na 193.252 aut.
reklama