https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-hybridu-v-1.ctvrtleti-stoupl-o-82-procent-na-2571-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej hybridů v 1. čtvrtletí stoupl o 82 procent na 2571 aut

14.4.2020 00:11 (ČTK)
Prostřednictvím hybridů a elektromobilů chtějí automobilky snížit průměrné emise prodávaných vozů. / Ilustrační foto
Prostřednictvím hybridů a elektromobilů chtějí automobilky snížit průměrné emise prodávaných vozů. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Prodej nových aut s hybridním pohonem se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 82 procent na 2571. V březnu, kdy byly v polovině měsíce v rámci opatření proti koronaviru uzavřeny prodejny aut, se registrace hybridů zvýšily o polovinu. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.
 

Nejprodávanější byla značka Toyota, která prodala 933 hybridních aut, což představuje 47 procent všech vozů prodaných v ČR. Následuje Škoda Auto, která na sklonku minulého roku uvedla na trh hybridní Superb, kterých se prodalo 314. Třetí mercedes prodal 228 vozů, Mazda o tři méně a prémiová značka Toyoty Lexus prodala 82 hybridních aut.

Prostřednictvím hybridů a elektromobilů chtějí automobilky snížit průměrné emise prodávaných vozů. Za překročení emisního limitu 95 gramů CO2 na kilometr jim hrozí vysoké pokuty.

"Na prodeji hybridních vozů v prvním čtvrtletí se aktuální situace zatím projevila jen částečně. Za vysokým nárůstem stojí především úspěšný leden a únor, kdy se prodeje téměř zdvojnásobily. Uzavření showroomů v polovině března se zřejmě více promítne do dubnových čísel. Díky zavedeným opatřením, jako je například v našem případě spuštění virtuálního showroomu, kde si mohou zákazníci vůz vybrat z pohodlí a bezpečí domova, věříme, že zájem o hybridní vozy bude i nadále," uvedl generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.

Prodej nových osobních aut v Česku se v březnu propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů, což je dosud největší měsíční pokles. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Zásadně se na tom podepsalo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Prodeje se přesunuly na internet, kde se prodávají jen desítky aut denně.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist