Prodej hybridů v 1. čtvrtletí stoupl o 82 procent na 2571 aut
Nejprodávanější byla značka Toyota, která prodala 933 hybridních aut, což představuje 47 procent všech vozů prodaných v ČR. Následuje Škoda Auto, která na sklonku minulého roku uvedla na trh hybridní Superb, kterých se prodalo 314. Třetí mercedes prodal 228 vozů, Mazda o tři méně a prémiová značka Toyoty Lexus prodala 82 hybridních aut.
Prostřednictvím hybridů a elektromobilů chtějí automobilky snížit průměrné emise prodávaných vozů. Za překročení emisního limitu 95 gramů CO2 na kilometr jim hrozí vysoké pokuty.
"Na prodeji hybridních vozů v prvním čtvrtletí se aktuální situace zatím projevila jen částečně. Za vysokým nárůstem stojí především úspěšný leden a únor, kdy se prodeje téměř zdvojnásobily. Uzavření showroomů v polovině března se zřejmě více promítne do dubnových čísel. Díky zavedeným opatřením, jako je například v našem případě spuštění virtuálního showroomu, kde si mohou zákazníci vůz vybrat z pohodlí a bezpečí domova, věříme, že zájem o hybridní vozy bude i nadále," uvedl generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.
Prodej nových osobních aut v Česku se v březnu propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů, což je dosud největší měsíční pokles. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Zásadně se na tom podepsalo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Prodeje se přesunuly na internet, kde se prodávají jen desítky aut denně.
reklama