Prodej osobních automobilů v ČR stále roste
V hodnoceném období se na tuzemském trhu prodávalo celkem 36 výrobních značek osobních automobilů. U převážné většiny značek došlo k většímu či menšímu navýšení prodejů. U některých významných dovozců (Ford, Fiat, Mazda, Honda, Alfa Romeo a Chrysler/Jeep) však došlo ke snížení prodejů na českém trhu. Nejúspěšnějším prodejní značkou je podle zprávy SAP stále domácí Škoda Auto, jejíž prodeje v ČR vzrostly oproti stejnému období roku 1999 o 1155 kusů vozidel (nárůst o 2,7 %). Podíl Škoda Auto na českém trhu nových osobních automobilů za leden až červenec dosáhl hodnoty 49,5 %.
Prodeje užitkových vozů do tři a půl tuny hmotnosti v období od ledna do července poklesly ve srovnání se stejným období loňského roku o 2,2 %. Celkově bylo od začátku roku prodáno 8492 těchto vozidel. V daném období bylo na našem trhu prodáváno 29 značek užitkových vozidel, z toho tři české značky (Škoda, Magma a Jlaureta).
reklama