Projekt zakrytí Spořilovské pro Prahu připraví firmy Satra a Sudop
Záměr města počítá s tím, že silnici zakryjí dva tubusy a nad tunelovou částí vznikne veřejný prostor pro rekreační a volnočasové aktivity. Magistrát plánuje, že výstavbu uskuteční formou takzvaného PPP projektu, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru.
Nynější harmonogram podle Berného počítá s tím, že stavební povolení by TSK mohla získat v září příštího roku. "Samotná výstavba tunelů je plánovaná na tři roky. Celkové dokončení pak potrvá ještě o rok déle. Obyvatelům se tak má od hluku a emisí ulevit po roce 2030," uvedl.
Podle radního pro dopravu Prahy 4 Jaroslava Mítha (ODS) stavba kromě ochrany zdraví obyvatel zajistí také propojení dopravní tepnou rozděleného Spořilova. "Vzniknou místa pro sport a rekreaci nebo (stavba) pomůže s parkováním, kdy se na Spořilově dlouhodobě potýkáme s nedostatkem míst. V neposlední řadě to umožní prodloužení tramvajové trati ze Spořilova dále na Jižní Město," uvedl.
Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit již započatá dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.
reklama



Praha opět navrhla prodloužení platnosti stanovisek EIA pro dostavbu okruhu
Do ulic Prahy od neděle vyjede dvojice vánočně ozdobených popelářských vozů
Cenu Prahy Adapterra Awards 2025 získaly rozkvetké vodojemy