https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/projekt-zakryti-sporilovske-pro-prahu-pripravi-firmy-satra-a-sudop
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Projekt zakrytí Spořilovské pro Prahu připraví firmy Satra a Sudop

9.1.2025 15:18 | PRAHA (ČTK)
Kamiony projíždějící Prahou.
Kamiony projíždějící Prahou.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Projektovou dokumentaci plánovaného zakrytí Spořilovské ulice v Praze 4 pro městskou firmu Technická správa komunikací (TSK) vytvoří za 56 milionů korun bez DPH sdružení firem Satra a SUDOP. Vyplývá to z informací uvedených ve věstníku veřejných zakázek a ČTK o tom informoval mluvčí Prahy 4 Aleš Berný. Radnice městské části podle něj vítá další krok k tomu, aby se obyvatelům Spořilova ulevilo od smogové a hlukové zátěže.
 
Spořilovskou spojku využívají řidiči kamionů namísto jihovýchodní části vnějšího okruhu, jejíž stavba začala loni v prosinci a skončit by měla koncem roku 2027. Místní obyvatelé kvůli tomu dlouhodobě trpí negativními důsledky nadměrné dopravní zátěže.

Záměr města počítá s tím, že silnici zakryjí dva tubusy a nad tunelovou částí vznikne veřejný prostor pro rekreační a volnočasové aktivity. Magistrát plánuje, že výstavbu uskuteční formou takzvaného PPP projektu, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru.

Nynější harmonogram podle Berného počítá s tím, že stavební povolení by TSK mohla získat v září příštího roku. "Samotná výstavba tunelů je plánovaná na tři roky. Celkové dokončení pak potrvá ještě o rok déle. Obyvatelům se tak má od hluku a emisí ulevit po roce 2030," uvedl.

Podle radního pro dopravu Prahy 4 Jaroslava Mítha (ODS) stavba kromě ochrany zdraví obyvatel zajistí také propojení dopravní tepnou rozděleného Spořilova. "Vzniknou místa pro sport a rekreaci nebo (stavba) pomůže s parkováním, kdy se na Spořilově dlouhodobě potýkáme s nedostatkem míst. V neposlední řadě to umožní prodloužení tramvajové trati ze Spořilova dále na Jižní Město," uvedl.

Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit již započatá dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist