Projekt zakrytí Spořilovské pro Prahu připraví firmy Satra a Sudop
Záměr města počítá s tím, že silnici zakryjí dva tubusy a nad tunelovou částí vznikne veřejný prostor pro rekreační a volnočasové aktivity. Magistrát plánuje, že výstavbu uskuteční formou takzvaného PPP projektu, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru.
Nynější harmonogram podle Berného počítá s tím, že stavební povolení by TSK mohla získat v září příštího roku. "Samotná výstavba tunelů je plánovaná na tři roky. Celkové dokončení pak potrvá ještě o rok déle. Obyvatelům se tak má od hluku a emisí ulevit po roce 2030," uvedl.
Podle radního pro dopravu Prahy 4 Jaroslava Mítha (ODS) stavba kromě ochrany zdraví obyvatel zajistí také propojení dopravní tepnou rozděleného Spořilova. "Vzniknou místa pro sport a rekreaci nebo (stavba) pomůže s parkováním, kdy se na Spořilově dlouhodobě potýkáme s nedostatkem míst. V neposlední řadě to umožní prodloužení tramvajové trati ze Spořilova dále na Jižní Město," uvedl.
Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit již započatá dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.
reklama