Ředitelství silnic a dálnic zažádalo o posudek EIA k okruhu ze Suchdola do Březiněvsi
Více než osmikilometrový úsek 519 má mít šest pruhů, tři mimoúrovňové křižovatky a 18 mostních staveb včetně mostu přes Vltavu. Kromě Suchdola a Březiněvsi stavba zasáhne do městských částí Praha 8, Dolní Chabry, Ďábilce a do středočeské obce Zdiby. Proces EIA umožňuje předložit k posouzení více variant, čehož však ŘSD nevyužilo.
Z východu bude na úsek navazovat část okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem, ke které ŘSD připravuje oznámení pro EIA a předpokládaný termín stavby je 2024/2025 až 2028/2029. Jako poslední by se měla začít stavět část z Březiněvsi na západ do Satalic, a to v roce 2025 nebo 2026.
Nejblíže zahájení je úsek 511 na jihovýchodě Prahy, u kterého nyní ŘSD ve spolupráci s magistrátem řeší výkupy pozemků. Ještě letos chce ředitelství získat územní rozhodnutí, podle optimistických odhadů by se mohlo začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025.
Starostové malých městských částí na severu města dlouhodobě požadují posunutí trasy okruhu mimo území metropole. Proti plánovanému trasování padlo i několik žalob. Magistrát před časem nechal možnost posunutí trasy více na sever prověřit. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Vedení města na základě toho změnu trasy označilo za nereálnou a odmítlo ji.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina.
reklama

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů