https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/reditelstvi-silnic-a-dalnic-zazadalo-o-posudek-eia-k-okruhu-ze-suchdola-do-brezinevsi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ředitelství silnic a dálnic zažádalo o posudek EIA k okruhu ze Suchdola do Březiněvsi

27.9.2019 00:10 | PRAHA (ČTK)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo o zhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) pro stavbu úseku Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí. / Ilustrační foto
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo o zhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) pro stavbu úseku Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | PIRO4D / Pixabay
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo o zhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) pro stavbu úseku Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí. Vyplývá to z databáze EIA. Tzv. úsek 519 je jednou ze čtyř částí pražského vnějšího okruhu, které zbývá dostavět. Předpokládaný termín zahájení stavby je rok 2024 a dokončení 2028. Nejblíže zahájení je jihovýchodní část mezi Běchovicemi a dálnicí D1, kde chce ŘSD začít stavět v příštím roce.
 

Více než osmikilometrový úsek 519 má mít šest pruhů, tři mimoúrovňové křižovatky a 18 mostních staveb včetně mostu přes Vltavu. Kromě Suchdola a Březiněvsi stavba zasáhne do městských částí Praha 8, Dolní Chabry, Ďábilce a do středočeské obce Zdiby. Proces EIA umožňuje předložit k posouzení více variant, čehož však ŘSD nevyužilo.

Z východu bude na úsek navazovat část okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem, ke které ŘSD připravuje oznámení pro EIA a předpokládaný termín stavby je 2024/2025 až 2028/2029. Jako poslední by se měla začít stavět část z Březiněvsi na západ do Satalic, a to v roce 2025 nebo 2026.

Nejblíže zahájení je úsek 511 na jihovýchodě Prahy, u kterého nyní ŘSD ve spolupráci s magistrátem řeší výkupy pozemků. Ještě letos chce ředitelství získat územní rozhodnutí, podle optimistických odhadů by se mohlo začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025.

Starostové malých městských částí na severu města dlouhodobě požadují posunutí trasy okruhu mimo území metropole. Proti plánovanému trasování padlo i několik žalob. Magistrát před časem nechal možnost posunutí trasy více na sever prověřit. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Vedení města na základě toho změnu trasy označilo za nereálnou a odmítlo ji.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist