https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/renault-nissan-budou-vyrabet-v-cine-suv-na-elektricky-pohon
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Renault-Nissan budou vyrábět v Číně SUV na elektrický pohon

30.8.2017 01:00 (ČTK)
Francouzsko-japonská automobilová aliance Renault-Nissan bude v Číně vyrábět elektromobily spolu se společností Dongfeng Motor. Čína, která je největším automobilovým trhem světa, předpokládá, že do roku 2025 se elektromobily a hybridní vozy budou na celkových prodejích automobilového sektoru podílet minimálně pětinou. / ilustrační foto
Francouzsko-japonská automobilová aliance Renault-Nissan bude v Číně vyrábět elektromobily spolu se společností Dongfeng Motor. Čína, která je největším automobilovým trhem světa, předpokládá, že do roku 2025 se elektromobily a hybridní vozy budou na celkových prodejích automobilového sektoru podílet minimálně pětinou. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Francouzsko-japonská automobilová aliance Renault-Nissan bude v Číně vyrábět elektromobily spolu s tamní společností Dongfeng Motor. Nový společný podnik eGT New Energy Automotive Co bude po 25 procentech v rukou Renaultu a Nissanu, čínský partner bude vlastnit druhou polovinu. Uvádí to včerejší prohlášení aliance.
 

Nový elektromobil eGT bude vyráběn na platformě SUV Renault-Nissan. Firmy podle agentury Reuters nicméně nezmiňují finanční stránku dohody, ani termín, kdy chtějí výrobu zahájit. Dongfeng už je partnerem Nissanu v Číně.

Jak Nissan, tak Renault už v Číně elektromobily vyrábějí, hatchback Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě. Renault začal svůj model Zoe prodávat o dva roky později.

O spolupráci s čínskými výrobci na výrobě vozů na elektrický pohon se zajímají i jiné automobilky, Po společnostech Tesla, Daimler AG a General Motors počátkem srpna oznámil Ford Motor Co, že uvažuje o založení společného podniku s Anhui Zotye Automobile Co.

Čína, která je největším automobilovým trhem světa, předpokládá, že do roku 2025 se elektromobily a hybridní vozy budou na celkových prodejích automobilového sektoru podílet minimálně pětinou. V příštích dnech by podle informací německého listu Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) měla zveřejnit harmonogram plánovaného zavedení kvót na prodej elektromobilů a hybridních vozů. Podle posledních návrhů by měly vejít v platnost už v příštím roce.

Elektromobily a hybridní vozy se mají podílet na celkovém prodeji automobilek osmi procenty, v roce 2019 se tento podíl má zvýšit na deset procent a do roku 2020 na 12 procent. Nedodržení kvót má být tvrdě penalizováno, včetně odebrání licence na prodej vozů s klasickým pohonem.

Světoví výrobci automobilů v červenci apelovali na Čínu, aby plánované kvóty na prodej elektromobilů a hybridních vozů odložila a zmírnila. Navrhovaná opatření podle nich není možné splnit a navíc mohou mít vážné dopady na podnikání automobilek. List FAZ s odvoláním na nejmenované zdroje uvedl, že systém bude v roce 2018 flexibilní a pro německé automobilky "přijatelný".


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist