Rolls-Royce chystá model pro ekologicky smýšlející milionáře
Již dva roky se spekuluje, že Rolls-Royce chystá přísně utajovaný elektromobil. Před koncem loňského roku generální ředitel Rolls-Royce Torsten Mueller-Oetvoes řekl deníku Daily Mail, že elektromobil, respektive vůz na alternativní pohon využívající nejmodernější technologie, je „dobrý nápad“.
Ekologický vůz pro bohaté by mohl vyjet na silnice v době konání olympijských her v roce 2012, kdy mateřská automobilka BMW představí svoji údajně průlomovou a ekologicky přátelskou technologii. To by mohla být prý výborná příležitost představit světu luxusní limuzínu s nulovými emisemi.
BMW vlastní vedle Rolls Royce také britskou značku Mini. Ta již od roku 2009 testuje v běžném provozu automobil Mini-E na elektrický pohon. V souvislosti s představením vozu ředitel Mueller-Oetvoes řekl, že nebude dělat ukvapená rozhodnutí, která by nebyla dobrá ani pro značku, ani pro zákazníky.
Rolls-Royce loni dosáhl rekordního prodeje. Ten se zvýšil o 171% oproti roku 2009 (1 002 vozů) a více než dvojnásobně oproti předchozímu rekordu – 1 212 prodaných osobních aut v roce 2008. Největší zájem je o tyto luxusní vozy stále v USA, následuje Čína a Velká Británie. Bohaté ženy, jako třeba Paris Hilton, si kupují menší model – Rolls-Royce Ghost. Menší modely jdou na dračku, prodává se jich třikrát více než modelů Phantom. Přestože je Rolls-Royce podle generálního ředitele pánská značka, rádi ženám přizpůsobí interiér vozu barvami a detaily dle požadavků.
Podle článku Ray Massey „The electric Rolls Royce: Luxury firm plans eco-friendly vehicle as sales see 171% rise“ zveřejněném na serveru Dailymail.co.uk dne 11. ledna 2011.
reklama
Online diskuse
Hmmm... - 16. 1. 2011 - Petr P.Nedávno jsem sledoval v televizi pořad, kde obhájce elektomobilů tvrdil, že provoz takových vozů je energeticky méně náročný než spalování paliva přímo ve spalovacím motoru,který má malou účinost.Rád bych se někde dočetl jak je tomu ve skutečnosti. Problém městské dopravy bude jen ztěží řešitelný chozením pěšky. Většina lidí ve velkých městech cestuje do zaměstnání i více jak 10km ze sídlišť do průmyslových zón výhodně vystavěných na okrajích měst. Nedořešená hromadná doprava a flexibilní pracovní doba nutí takové pracovníky dopravovat se individuálně. Rozhodně bych hromadnou dopravu nezavrhoval, může být zcela jistě i komfortní a atraktivní i pro bohatší společenské vrstvy. Zajímavá informace v článku je také zvýšení zisku o 171% automobnilky vyrábějící luxusní vozy, v době ekonomické krize. Peníze se zřejmě neztratily, jen přetekly jinam... |