Rozvoj železnice v Praze ztěžuje zanedbaná infrastruktura
Podle jeho slov se ČD s magistrátem a Regionálním organizátorem pražské integrované dopravy (ROPID) dohodly, že částečně překryjí obnovený provoz linky B metra. Po provedení přepravních průzkumů se zjistilo, že zatímco mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je minimální využití kyvadel, u několika spojů z Běchovic do centra byla výtěžnost větší. Proto také mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi stále jezdí vybrané ranní spoje.
Pokud jde o další posílení železniční dopravy na území Prahy, navrhuje se momentálně například prodloužení všech osobních vlaků ze Smíchova na Hlavní nádraží, což by znamenalo zlepšení spojení příměstských částí (Řevnice, Černošice) a Radotína přímo s centrem bez přestupu. "K tomu jsou však nutná ale určitá opatření, neboť na Hlavním nádraží bude z důvodů postupujících stavebních prací na mostech přes Seifertovu ulici omezen počet kolejí," upozornil Šťáhlavský.
Jak dále Šťáhlavský ČIA řekl, do budoucna se počítá s případným využitím nákladních spojek na území Prahy pro osobní železniční dopravu. V tomto směru se provádějí studie tangenciální linky Smíchov - Vršovice - Malešice - Běchovice. "Podmínkou pro úspěšné spuštění jejího provozu je výstavba některých zastávek například v Malešicích a na Vyšehradě, a to alespoň v minimálním rozsahu. Ze strany představitelů města je zájem o projekt včetně finanční spoluúčasti," dodal Šťáhlavský.
reklama