Rychlodráha na Kladno je pro Středočeský kraj priorita
Středočeský kraj se také snaží najít potenciálního soukromého investora, který by na realizaci rychlodráhy finančně participoval. I kdyby se však vhodný investor našel, zahájení stavebních prací by v současnosti mohl bránit negativní postoj městské části Praha 6 a jejích obyvatel. Podle představitelů šesté městské části by totiž výstavba v úseku Masarykovo nádraží - Ruzyň měla významný dopad na životní prostředí.
Náklady na výstavbu rychlodráhy jsou odhadovány na 10 až 15 miliard korun. A ačkoli by rychlodráha byla výrazněji levnější než metro, Praha 6 ze svého nesouhlasného stanoviska odstoupit ani do budoucna nehodlá. Jediná kompromisní varianta, na kterou je ochotna přistoupit, je prodloužení metra o dvě, tři stanice za Dejvickou a až odtamtud vést rychlodráhu. Na nové konečné by se potom zřídilo záchytné parkoviště P+R.
Projekt výstavby drážního tělesa měla zajistit společnost PraK, která vznikla v roce 1994. Jejími akcionáři se staly kromě Kladna a Prahy také Sdružení měst a obcí PraK, Česká správa letišť, České dráhy a Městská část Praha 6, která však před časem vystoupila.
reklama