SAKO Brno testuje elektrické nákladní auto, bude svážet pomoc pro Ukrajinu
"Z hlediska účelnosti testování potřebujeme, aby si elektro vůz co nejvíce vyzkoušel geograficky členitý terén města. Bude nasazený za vozidlo, které nyní najede měsíčně v průměru dva a půl tisíce kilometrů, přičemž spálí okolo 450 litrů nafty," uvedl předseda představenstva SAKO Brno Filip Leder (KDU-ČSL).
Nákladní automobil svozová firma používá k odvozu netypického odpadu od popelnic, tedy například kusů nábytku, které lidé nechají u popelnic, nebo v lednu ke svozu vyhozených vánočních stromků.
"Nyní bude auto sloužit ke svozu spacáků, přikrývek a další hmotné pomoci, kterou město shromažďuje pro ukrajinský Lvov. Využití najde také při převážení nábytku do nevybavených bytů, které budou určené pro ukrajinské utečence," dodal náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).
Automobil na jedno nabití ujede 250 kilometrů, na rychlonabíječce se dobije za dvě hodiny, na standardní nabíječce pak za 11 hodin. Automobil značky Volvo má SAKO zapůjčený na dva týdny, pokud se auto v podmínkách brněnského terénu a provozu osvědčí, plánuje jeho koupi asi za pět milionů korun.
reklama


SAKO Brno uzavřelo smlouvu na třetí kotel ve spalovně za 5,4 miliardy korun
Od příštího roku má v Brně fungovat další městský holubník, bude na věznici
Budoucnost brněnské přehlídky ohňostrojů je nejistá. Festival Ignis Brunensis musí projít posouzením vlivu na ptactvo