https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sef-autopujcovny-sixt-prosazovani-elektroaut-je-politicka-chyba
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Šéf autopůjčovny Sixt: Prosazování elektroaut je politická chyba

30.5.2018 06:33 (ČTK)
Sixt není jediný, kdo před tlakem na rozvoj elektromobility varuje. Mezi často zmiňované problémy patří třeba nezbytnost vybudovat mnoho nabíjecích stanic, což si vyžádá nemalé náklady. Je také otázkou, co bude s miliony pracovních míst spjatých s výrobou spalovacích motorů. / Ilustrační foto elektromobilů
Sixt není jediný, kdo před tlakem na rozvoj elektromobility varuje. Mezi často zmiňované problémy patří třeba nezbytnost vybudovat mnoho nabíjecích stanic, což si vyžádá nemalé náklady. Je také otázkou, co bude s miliony pracovních míst spjatých s výrobou spalovacích motorů. / Ilustrační foto elektromobilů
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Politické úsilí o prosazení elektromobilů je drahá politická chyba. Řekl to včera generální ředitel a hlavní akcionář velké německé autopůjčovny Sixt Erich Sixt. Poukázal přitom na skutečnost, že stěžejní suroviny včetně kobaltu jsou už dnes pod kontrolou asijských společností.
 

"V e-mobily nevěřím, politicky je to hrubá chyba," řekl na konferenci k hospodářským výsledkům firmy Sixt. Podle něho nedává smysl rozsah, v jakém se elektromobily prosazují, investovat je k tomu podle něj nutné mnoho miliard dolarů.

"Pokud se mýlím, tak nakoupíme tolik aut na elektrický pohon, kolik si naši zákazníci budou přát," dodal podle agentury Reuters.

Autopůjčovna Sixt působí v mnoha zemích světa, včetně České republiky. Začátkem roku firma prodala podíl v alternativní taxislužbě DriveNow, která provozuje flotilu elektromobilů BMW.

Sixt není jediný, kdo před tlakem na rozvoj elektromobility varuje. Mezi často zmiňované problémy patří třeba nezbytnost vybudovat mnoho nabíjecích stanic, což si vyžádá nemalé náklady. Je také otázkou, co bude s miliony pracovních míst spjatých s výrobou spalovacích motorů.

Politici v různých zemích chtějí zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 a někde už od roku 2025. "Je snadné něco říct, zvlášť když v roce 2040 už dnešní politici nebudou rozhodovat. Realita je ale jiná," řekl už loni Brett Smith z michiganského Střediska pro výzkum v automobilovém průmyslu.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist