Šimonovský chce 30 miliard ročně na výstavbu dálnic
Podle jeho slov by se na zvýšení finančních prostředků určených pro výstavbu komunikací mělo podílet i větší zpoplatnění používání současných dálnic. Těch má Česká republika nyní přibližně 520 kilometrů. Šimonovský rovněž, jak řekl na nedávném setkání s novináři, počítá s takzvaným výkonovým zpoplatněním používání dálnic.
Od příštího roku by se také měly zdražit dálniční známky - pro osobní auta o stokorunu na 900 korun, pro nákladní automobily pak toto zvýšení dosáhne několika tisíc korun. Podle Šimonovského totiž Státnímu fondu dopravní infrastruktury docházejí zdroje, neboť polovinu jeho příjmů tvoří příjmy z privatizace, která však již končí.
Šimonovský rovněž znovu zopakoval, že počítá se zapojením soukromého sektoru i do výstavby dálnic. První vlaštovkou může být projekt dálnice D 47 mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou, kterou po vypovězení smlouvy s konsorciem Housing & Construction bude stavět stát za peníze vypůjčené od Evropské investiční banky i za možné peníze od soukromých firem.
reklama