Šimonovský: Největším neúspěchem je žlutá karta od EU
Podle jeho slov se už na odstranění problémů, které kritizovala EK a které se týkaly zejména nedostatečné kontroly nákladní dopravy, pracuje. "Již letos jsme připravili pět mobilních kontrolních jednotek, v příštím roce by jich mělo přibýt dalších devět," řekl Šimonovský. Tyto jednotky budou kontrolovat zejména váhu kamionů a dodržování předpisů.
Jak dále ministr uvedl, ačkoliv se nepodařilo dohodnout změnu smlouvy s firmou Housing & Construction, podařilo se zahájit výstavbu dálnice D47. I v budoucnu ale Šimonovský určitě počítá s účastí soukromého kapitálu při výstavbě komunikací.
Jako úspěch hodnotí ministr větší rozjezd výstavby a dostavby na šesti českých dálnicích. Na plzeňské dálnici D5 chybí již jen poslední 3,5kilometrový úsek tunelu vrchem Valík. Na dálnici D8 mezi Prahou a Ústím nad Labem už po 10 letech existuje územní rozhodnutí pro průchod Českým středohořím. Před posledním schválením je územní rozhodnutí pro pokračování výstavby dálnice D11 do Hradce Králového.
Za letošní úspěch považuje ministr i stabilizaci situace v Českých drahách (ČD), které po letech ztrátového hospodaření letos vykazují téměř vyrovnané hospodaření. Podle jeho slov nové vedení především výrazně snížilo provozní náklady a plánovaná ztráta ve výši kolem jedné miliardy korun pramení do jisté míry z toho, že ČD na rozdíl například od autobusových dopravců musí platit za použití železniční dopravní cesty.
reklama