Šimonovský: Výstavba dálnice D47 není ohrožena
Podle Šimonovského se chce vláda naopak dohodnout, aby realizace stavby pokračovala tak, jak bylo stanoveno v realizačním plánu letos na jaře. "Budeme usilovat o to, aby výstavba D47 měla prioritu ve financování ze Státního fondu dopravní infrastruktury a aby se stavba neopozdila o jediný den," zdůraznil.
Výstavbou dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou přes Ostravu na polskou hranici byla vládou Miloše Zemana bez výběrového řízení pověřena izraelská společnost Housing & Construction. Náklady na výstavbu dosáhnou bezmála 49 miliard korun a tuto částku by měla Česká republika začít splácet v roce 2007. Spolu s úroky, dosahujícími téměr sedmi procent, se však celková částka může vyšplhat až na 120 miliard.
Kvalitní silniční napojení na třetí největší město v České republice i region v blízkosti polské a slovenské hranice má nesmírný význam pro zlepšení dopravní infrastruktury v regionu. Ta by měla přivést i další investory, snížení nezaměstnanosti a celkové ekonomické oživení oblasti.
Navazující výstavbu na D47 za Ostravou přislíbila polská strana již v roce 2009. Dopravní stavba tak nemá význam jen pro Ostravsko a okolí, ale celou Českou republiku. Trasa VI. Transevropského multimodálního koridoru má totiž vést právě přes moravskoslezský region.
reklama