https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sit-zeleznicnich-koridoru-se-rozrostla-o-140-kilometru
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Síť železničních koridorů se rozrostla o 140 kilometrů

19.1.2003 10:31 | PRAHA (ČIA)
Síť modernizovaných úseků I. a II. železničního koridoru se v loňském roce rozrostla o dalších 140 kilometrů. Vlaky Českých drah (ČD) tak již dnes mohou využívat přibližně 450 kilometrů rekonstruovaných tratí, které umožňují jízdu vyšší rychlostí. Podle údajů tiskového oddělení ČD stavební firmy provádějící práce na I. koridoru prostavěly vloni 4,5 miliardy korun, investice na II. koridoru dosáhly hranice sedmi miliard korun.
 

I. koridor vede v trase státní hranice s Německem - Děčín - Praha - Česká Třebová - Brno - Břeclav - státní hranice s Rakouskem a délka modernizovaných úseků, které jsou jeho součástí, činí 381 kilometrů. V roce 2002 zde přibylo celkem více než 70 kilometrů kompletně zmodernizovaných úseků železničních kolejí, včetně další potřebné infrastruktury. V letošním roce se plánuje dokončení dalších 22,1 kilometru opravených úseků, čímž prakticky skončí kompletní rekonstrukce tohoto koridoru.

II. koridor vede z česko-polské hranice přes Ostravu, Přerov do Břeclavi a má odbočku z Přerova do České Třebové. Délka modernizovaných úseků zde činí zatím 293 kilometrů. V letošním roce se zde bude pracovat zejména na několika úsecích mezi Otrokovicemi, Přerovem, Ostravou a Petrovicemi u Karviné a na odbočné větvi pak mezi Olomoucí a Červenkou a Zábřehem na Moravě a Českou Třebovou. Na opravě celé řady úseků se finančně podílejí rovněž fondy Evropské unie.

Na stavební práce na koridorech navazují rekonstrukce významných železničních uzlů. Už v roce 2001 byla zahájena modernizace Hlavního nádraží v Děčíně, která zahrnuje výstavbu nových ostrovních nástupišť s bezbariérovým přístupem a rozsáhlou renovací historické výpravní budovy. Poškození stavby loňskými povodněmi nebude mít zásadní vliv na časový harmonogram a ukončení prací v hodnotě 1,5 miliardy korun se předpokládá v roce 2004. V letošním roce se počítá ještě se zahájením přestavby železniční stanice Choceň (v první polovině roku) a modernizace uzlu Bohumín (ve druhé polovině roku).


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist