https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/situaci-s-autobusy-na-ladvi-maji-vyresit-vozy-s-pohonem-cng
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Situaci s autobusy na Ládví mají vyřešit vozy s pohonem CNG

22.3.2019 08:19 | PRAHA (ČTK)
Autobusy na CNG v Brně.
Autobusy na CNG v Brně.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Dopravní podnik města Brna
Problémy s velkým množstvím příměstských autobusů, které končí u stanice metra C Ládví v Praze 8 a zhoršují tu životní prostředí, má vyřešit nasazení vozů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a vodík. Na dnešním jednání zastupitelů to uvedl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Způsob řešení kritizoval opoziční zastupitel Radomír Nepil (ANO), který navrhl terminál přesunout. Spoje končí na Ládví od dubna 2015, do té doby jezdily k metru C Nádraží Holešovice. Proti umístění terminálu dlouhodobě protestují místní.

 

"Během půl roku tam bude 75 procent autobusů jezdit v emisní normě Euro VI nebo na pohon CNG. Nyní budou CNG a do dvou let vodíkové autobusy na lince do Neratovic," řekl ČTK Scheinherr. Zastupitelům v diskusi pak řekl, že Praha jedná se Středočeským krajem, aby vozy na CNG, které jsou nakupovány, byly nasazovány primárně na linky končící na Ládví. "To povede ke zlepšení jak z hlediska emisí, tak hluku," řekl Scheinherr.

Podle Nepila nasazení zmíněných vozů problém nevyřeší. "Ono se to sice zlepší, ale nevyřeší. Řešením je vzít terminál a přesunout ho," řekl Nepil. Jako nové umístění navrhl konečnou stanice metra C Letňany. Scheinherr řekl, že podle něj přesun není řešením.

Proti konečné na Ládví se postavili místní obyvatelé, kteří proti ní i protestovali a sepsali petici, pod kterou se podepsalo několik tisíc lidí. Podle nich se v okolí stanice metra C Ládví zhoršilo životní prostředí i bezpečnost. Přesun terminálu odmítlo minulé vedení města i organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Na Ládví jezdí například autobusy z Mělnicka a Neratovicka.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist