Situaci s autobusy na Ládví mají vyřešit vozy s pohonem CNG
"Během půl roku tam bude 75 procent autobusů jezdit v emisní normě Euro VI nebo na pohon CNG. Nyní budou CNG a do dvou let vodíkové autobusy na lince do Neratovic," řekl ČTK Scheinherr. Zastupitelům v diskusi pak řekl, že Praha jedná se Středočeským krajem, aby vozy na CNG, které jsou nakupovány, byly nasazovány primárně na linky končící na Ládví. "To povede ke zlepšení jak z hlediska emisí, tak hluku," řekl Scheinherr.
Podle Nepila nasazení zmíněných vozů problém nevyřeší. "Ono se to sice zlepší, ale nevyřeší. Řešením je vzít terminál a přesunout ho," řekl Nepil. Jako nové umístění navrhl konečnou stanice metra C Letňany. Scheinherr řekl, že podle něj přesun není řešením.
Proti konečné na Ládví se postavili místní obyvatelé, kteří proti ní i protestovali a sepsali petici, pod kterou se podepsalo několik tisíc lidí. Podle nich se v okolí stanice metra C Ládví zhoršilo životní prostředí i bezpečnost. Přesun terminálu odmítlo minulé vedení města i organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Na Ládví jezdí například autobusy z Mělnicka a Neratovicka.
reklama