Slovensko podle ministra Taraby nepodpoří návrh nového klimatického cíle EU
Podle Taraby přísná pravidla ohledně emisí jsou jednou ze tří oblastí, které podle představitelů slovenského automobilového průmyslu ničí jeho konkurenceschopnost. Právě výroba vozidel a souvisejících součástek je motorem ekonomiky Slovenska, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem automobilů na světě.
"Brusel a také slovenská opozice v každém bodě stojí na opačné straně. Sankcemi chtějí prodražovat cenu energií, prosazováním zpřísňování emisí oslabují průmysl a útočením na každou výstavbu spalovny jen vzkazují průmyslu - nic tu nevyrábějte, jděte do jiných států," tvrdil Taraba.
Stanovení uvedeného dílčího cíle má zajistit dosažení hlavního deklarovaného cíle sedmadvacítky, a sice takzvané uhlíkové neutrality do roku 2050. V současnosti má EU také cíl snížit množství emisí o 55 procent do roku 2030 oproti roku 1990.
reklama

EU chce vybírat uhlíkovou daň u více druhů dováženého zboží s vysokými emisemi
Mezi významnými zdroji emisí ve Španělsku budou letos i lesní požáry
Kudy na snižování emisí? Fakta o klimatu předkládají data v novém Atlasu dekarbonizace Česka