https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/smutecni-cyklojizda-za-jana-bouchala
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

fotogalerie uvnitřSmuteční cyklojízda za Jana Bouchala

15.1.2007 12:55 | PRAHA (EkoList)
V pátek 12.1.2007 večer vyjelo několik desítek cyklistů od kanceláře občanského sdružení Oživení ve Sněmovní ulici směrem k nábřeží kapitána Jaroše. Šlo o smuteční cyklojízdu, která jela po stejné trase, po které pravidelně jezdil na kole Jan Bouchal a kterého na křižovatce nábřeží kapitána Jaroše a Dukelských hrdinů před rokem srazilo auto.
 

Smuteční jízdu narušil konflikt s řidiči, kteří se snažili cyklisty na nábřeží Edvarda Beneše předjet po kolejích, přestože se jim v tom bránila i policejní hlídka, která doprovázela cyklisty. Jedno auto cyklisté zablokovali a došlo k vzájemnému slovnímu napadání.

Na místě nehody, které se spontánně stalo jakýmsi pamětním místem, kam lidé nosí květiny a svíčky, se k cyklistům připojili další lidé, kteří také přišli na Jana Bouchala zavzpomínat. Petr Štěpánek, Bouchalův dlouholetý kolega, zde pronesl krátkou řeč.

Již dříve odpoledne se konala tisková konference projektu Auto*Mat, na které byly představeny čtyři návrhy památníku Jana Bouchala z neveřejné umělecké soutěže. Do užšího finále se dostaly čtyři návrhy – Davida Černého, Krištofa Kintery, Markéty Poislové a Zdeňka Ruffera. Instalace případného vítězného návrhu je vázaná na rekonstrukci křižovatky kapitána Jaroše a Dukelských hrdinů. Na její nebezpečnost paradoxně upozorňoval už Jan Bouchal coby ředitel občanského sdružení Oživení, které se věnuje propagaci a rozvoji bezpečných cyklostezek a cyklistických tras.

Oživení připravilo i návrh řešení této křižovatky, které by zohledňovalo bezpečnost ohrožovaných účastníků provozu – chodců a cyklistů. Podle Michala Křivohlávka z Auto*Matu tento návrh podpořila také Pracovní skupina pro cyklistiku, která je poradním orgánem pražského magistrátu. Jak dále uvedl Michal Křivohlávek, návrh prošel studií proveditelnosti, kterou provedla Technická správa komunikací (TSK) a která má ověřit, zda návrh odpovídá všem potřebným normám. V současné době TSK vypisuje řízení pro zhotovitele stavby. Ten by měl připravit všechny náležitosti, aby stavba mohla projít územním řízením a získala stavební povolení. Podle Michala Křivohlávka magistrát křižovatku na nábřeží kapitána Jaroše vyhodnotil jako ne zcela bezpečnou pro cyklisty, nicméně v Praze jsou podle radních nebezpečnější křižovatky, kterými se bude město primárně věnovat. „Na pražském magistrátu existuje Pracovní skupina pro cyklistiku, která však nemá velkou podporu ve vlastních odborech magistrátu,“ říká Michal Křivohlávek.

Na tiskové konferenci zveřejnili zástupci Auto*Matu svůj nesouhlas s výsledkem odvolání proti závěru vyšetřování dopravní nehody. Podle Auto*Matu bylo celé vyšetřování vedeno od počátku s předpokladem zavinění nehody cyklistou. Auto*Mat se proto chce odvolat k nejvyšší státní zástupkyni. Více viz zpráva ČTK: Příznivci cyklodopravy chtějí odhalit pomník oběti automobilismu z 12.1.2007.

Jan Bouchal byl ředitelem občanského sdružení Oživení, koordinátorem projektu Auto*Mat a zástupcem šéfredaktora tištěného EkoListu. Jan Bouchal 12.1.2006 podlehl následkům dopravní nehody.

Smuteční cyklojízda Smuteční cyklojízda
Smuteční cyklojízda
Smuteční cyklojízda Smuteční cyklojízda Smuteční cyklojízda
Smuteční cyklojízda k výročí úmrtí Jana Bouchala.
Foto: Martin Mach/EkoList

reklama

 
Martin Mach

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist