SOS Praha: K omezení automobilismu chybí vůle
"Výstavbou nové kapacitní komunikace dojde pouze k nárůstu celkového množství automobilů v Praze," tvrdí Petr Štěpánek. "Za výrazně menší peníze by se dala udělat řada dopravních změn, které by měly bezprostřední a jednoznačnější výsledky než plánovaná dálnice v tunelech pod Letnou a Stromovkou," zdůrazňuje Štěpánek a dodává, že k tomu tu prostě není vůle.
Švec je však přesvědčen, že právě dokončení soustavy tunelů od jihu na sever, přinese odlehčení na magistrále, Smíchovu a Letné. Podle něj neexistuje legislativní rámec jak zakázat řidičům vjezd do centra Prahy. "Je to otázka velkého množství peněz na dostavbu okruhu a zároveň musí zafungovat určitá uvědomělost obyvatel Prahy," sdělil EkoListu Švec.
Právě automobilová doprava je v Praze hlavním zdrojem nebezpečných oxidů dusíku.
reklama