https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sos-praha-mestsky-okruh-dopravni-situaci-v-praze-nevyresi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

SOS Praha: Městský okruh dopravní situaci v Praze nevyřeší

14.10.2001 15:30 | PRAHA (EkoList)
Zatímco dnes jezdí přes Letenskou pláň 32 000 aut denně, po dokončení soustavy tunelů mezi Strahovským tunelem a Pelc Tyrolkou by to mělo být o 20 000 aut více. Podle územního plánu pražského regionu by totiž mělo v roce 2015 projet Letenskou plání denně pod zemí asi 100 000 aut a po povrchu dalších 50 000 aut. Tvrdí to koalice občanských sdružení SOS Praha.
 

Ta také dnes odpoledne uspořádala na Letenské pláni kulturní happening Cirkus na křižovatce. Na připraveném hudebním pódiu tu až do večera vystoupí mimojiné Pepa Nos, Jan Burian, skupiny Tata Bojs, Álom, Mch Band a divadla 3D a Continuo. Happeningem chce SOS Praha upozornit veřejnost na připravovaný městský okruh a zároveň sehnat další podpisy pod související petici pro záchranu Stromovky.

Trnem v oku občanským sdružením je především chystaný městský okruh. Jeho navrhovaná trasa počítá s křižovatkou u severního portálu Strahovského tunelu. Odtud by řidiči mohli pokračovat tunelem ke křižovatce na Prašném mostě, pak znovu tunelem k převážně pod zemí schované křižovatce na Letenské pláni. Podle SOS technicky mimořádně problematický tunel by měl dále podejít Stromovku, přičemž jediný výdech zplodin je navrhován v Korunovační ulici. Tunel by podešel Vltavu a na trojském břehu by vystoupil na povrch.

Podle názoru SOS Praha je stavba tunelů včetně mimoúrovňových křižovatek technicky náročné a drahé řešení, které dopravní situaci ve městě nezklidní bez nezávazných regulačních opatření. "Chceme, aby byly za účasti veřejnosti a nezávislých odborníků zodpovězeny závažné otázky spojené se zamýšleným záměrem," říká Michaela Valentová, představitelka koalice. SOS Praha proto žádá zastupitele hlavního města Prahy, aby se stávající dopravní situací ve městě vážně zabývali. To, zda se některý ze zastupitelů zúčastní i probíhajícího happeningu, Valentová nevěděla.

Zuzana Drhová z koalice SOS Praha EkoListu řekla, že občanská sdružení se budou snažit přesvědčit magistrát, aby peníze na výstavbu městského okruhu byly spíše investovány na okruh obcházející město. Přičemž se odhaduje se, že výstavba vnitřního okruhu by přišla na 15 miliard korun. "Je potřeba také něco udělat i na rovině dělby mezi automobilovou a hromadnou dopravou. Město musí využít všechny prostředky a možnosti pro podporu hromadné dopravy," dodala Drhová.

Občanská sdružení zároveň protestují proti několikaletému odmítání posouzení variant trasy z hlediska vlivů na životní prostředí. "SOS Praha podává podnět na ministerstvo životního prostředí, aby bylo řádné posouzení provedeno a organizuje petici občanů na podporu tohoto požadavku," píše se v prohlášení koalice. "Petice běží už od konce srpna a v tuto chvíli máme už asi 1000 podpisů," uvedla pro EkoList Zuzana Drhová.


reklama

 
Michael Polák

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist