Soud zamítl požadavek na zákaz některých vozů VW v Düsseldorfu
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Deutsche Umwelthilfe podle agentury Reuters v žalobě tvrdila, že Düsseldorf neoprávněně povolil pokračování provozu naftových vozů z koncernu Volkswagen, jejichž emise zůstaly nadměrné i po úpravě softwaru pro manipulaci s testy.
Podobným žalobám ze strany Deutsche Umwelthilfe čelí ještě devět dalších německých měst, a to Berlín, Frankfurt, Hamburk, Kolín nad Rýnem, Mohuč, Mnichov, Hannover, Stuttgart a Wiesbaden, napsala agentura DPA.
"Regulační úřady již tři roky selhávají. V Německu navzdory největšímu ekologickému skandálu v poválečném období podle našich informací nebyl odstaven ani jeden automobil a nebylo vyměřeno ani jedno euro na pokutách pro výrobce," uvedl šéf organizace Jürgen Resch.
reklama





Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů