https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/spanele-mohou-sve-elektromobily-natankovat-na-solarni-dobijeci-stanici?ids%5Bx47981973f03664861da2258e4c0b7326%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Španělé mohou své elektromobily „natankovat“ na solární dobíjecí stanici

31.12.2011 01:59 | PRAHA/MADRID (Ecomonitor)
První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou
První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou
Ve Španělsku již začala fungovat první dobíjecí stanice pro elektromobily, která se nevyčerpá ani nezpůsobuje znečištění, informuje server Abc.es. Stanice mění sluneční světlo na elektřinu díky pergolám se solárními panely, k nimž lze elektrovozy připojit.
 

Tento systém, kromě toho, že je absolutní novinkou, slouží i jako jedinečné řešení pro rozvíjející se trh s elektromobily. Jedinečné proto, že vyrábět elektřinu pro všeobecné použití také přispívá k znečištění. A tak pouze tento systém napájený sluncem nabízí opravdu ekologické řešení a podporuje udržitelnou mobilitu.

Óscar Suárez Ayala, inženýr společnosti Sendekia, to vysvětluje tak, že jejich nápad není pouhou dobíjecí stanicí, nýbrž zdrojem čisté energie. Nemusí tak být napojena na rozvodovou síť a garantuje, že elektromobil bude moci proniknout na trh jako skutečně energeticky udržitelná varianta. Jestliže se totiž vozy dobíjejí energií pocházející z tepelných elektráren, města se sice zbaví znečištění, ale pouze tím, že je přesunou jinam.

První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Královské botanické zahradě Juana Carlose I na universitě v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou.

Doba nabíjení závisí na energetické kapacitě baterie každého modelu elektromobilu. Stanice jsou vybaveny aplikací pro mobilní telefony, která informuje o době nabíjení a čase případného odpojení vozu v závislosti na stavu nabití jeho baterie. Například Renault Twizy se zcela dobije za tři a půl hodiny, ostatním vozům se standardní kapacitou to potrvá šest až osm hodin.

Nicméně podle Ayaly jsou stanice připraveny k tomu, aby byly rychlejší. Tato změna se uskuteční tehdy, až se daný způsob dobíjení stane ve Španělsku populárnějším. Mohlo by to být i docela brzy, protože společnost Sendekia eviduje již nyní řadu zájemců.

Podle zprávy Rocío Mendozové „España estrena la primera estación para coches eléctricos que se nutre del sol“ zveřejněné na serveru Abc.es dne 20. listopadu 2011.


reklama

 
Petr Vadas Mazanec

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Tak to je prostě perlička - 3. 1. 2012 - VLS

Hm. Ano nepočítal bych ji je volitelná a dá se omezit například tím, že si zabudujete benzínové nezávislé topení :-). A nekamenujte mě. Benzínovým motorem je rozhodně lepší topit než ho používat na pohon. Přemena benzínu na teplo - účinnost přes 90%, přeměna benzínu na pohon - účinnost přes 30% :-). V tomto ohledu ještě berte v potazúčinnost elektrického motoru přes 90%.

Ano horší je to topení v zimě, ale viz předchozí odstavec, nebo vám to prostě sebere elektřinu a ujedete o 10 km méně a co :-).
Naopak u benzínu je téměř zadarmo. Ano je zadarmo, ale je třeba si uvědomit, že jím také topíte v ostatní dny pánu bohu do oken. V ostatní dny motor musíte chladit a vůbec si neuvědomujete, že je to ohromné plýtvání energií. :-).

Svícení nemá cenu počítat je u obou aut stejné. Je to započítáno do dojezdu. Jinak řečeno pokud jsem jel s vypnutými světli nebo se zapnutými. Nepoznal jsem rozdíl v dojezdu.

Rozdíl v dojezdu je ve stylu jízdy. Stejně jako u benzíňáku.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist