Španělé mohou své elektromobily „natankovat“ na solární dobíjecí stanici
Tento systém, kromě toho, že je absolutní novinkou, slouží i jako jedinečné řešení pro rozvíjející se trh s elektromobily. Jedinečné proto, že vyrábět elektřinu pro všeobecné použití také přispívá k znečištění. A tak pouze tento systém napájený sluncem nabízí opravdu ekologické řešení a podporuje udržitelnou mobilitu.
Óscar Suárez Ayala, inženýr společnosti Sendekia, to vysvětluje tak, že jejich nápad není pouhou dobíjecí stanicí, nýbrž zdrojem čisté energie. Nemusí tak být napojena na rozvodovou síť a garantuje, že elektromobil bude moci proniknout na trh jako skutečně energeticky udržitelná varianta. Jestliže se totiž vozy dobíjejí energií pocházející z tepelných elektráren, města se sice zbaví znečištění, ale pouze tím, že je přesunou jinam.
První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Královské botanické zahradě Juana Carlose I na universitě v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou.
Doba nabíjení závisí na energetické kapacitě baterie každého modelu elektromobilu. Stanice jsou vybaveny aplikací pro mobilní telefony, která informuje o době nabíjení a čase případného odpojení vozu v závislosti na stavu nabití jeho baterie. Například Renault Twizy se zcela dobije za tři a půl hodiny, ostatním vozům se standardní kapacitou to potrvá šest až osm hodin.
Nicméně podle Ayaly jsou stanice připraveny k tomu, aby byly rychlejší. Tato změna se uskuteční tehdy, až se daný způsob dobíjení stane ve Španělsku populárnějším. Mohlo by to být i docela brzy, protože společnost Sendekia eviduje již nyní řadu zájemců.
Podle zprávy Rocío Mendozové „España estrena la primera estación para coches eléctricos que se nutre del sol“ zveřejněné na serveru Abc.es dne 20. listopadu 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Tak to je prostě perlička - 3. 1. 2012 - VLSAsi přiohnul, ale mám doma elektrické auto a tak nějak vím o čem mluvím :-). Od té doby co ho mám, tak jsem přestal jezdil benzínovým. Dokonce i kamarád přestal jezdit tím svým benzínovým a radši volí moje elektrické. Takhle už to jede půl roku a za tu dobu se benzínové auto použílo 10 krát.Jinak právě pro vás pokud nebydlíte ve městě tak má elektricé auto větší cenu, protože jak často jezdíte dál než 50km? Já s tím elektrickým jezdím z Prahy k rodičům každý měsíc což je 100 km. A benzínové auto mi rezivý na ulici :-) Ano možnost a) neexistuje, ale já to vztahoval k městu. Amortizace není třeba počítat. Samozřejmě to není úplně pravda, ale je to už stejné jako pro všechny ostatní součástky auta. Baterie odkroutí celou životnost auta. Tedy asi 200 000 km. Ještě lépe a jinak. Po 200 000 km bude mít bateie zhruba 80% kapacity, není tedy na vyhazov a není třeba ji vyměnovat jak je běžné u standardních lion v notebookach. Ano nebudu se do ní pouštět. Bylo to zřejmé, že nepopíráte výhody elektroaut, ale zároveň stále neopouštíte zažitý stereotyp. Tj, že benzín je lepší. Bohužel na závěr musím řící, že za současných cen si nemá cenu pořizovat elektrické auto. Cenově se nevyplatí. A to jen díky přemrštěné ceně nikoli baterií, ale celých nových elektrických aut. |