Španělé mohou své elektromobily „natankovat“ na solární dobíjecí stanici
Tento systém, kromě toho, že je absolutní novinkou, slouží i jako jedinečné řešení pro rozvíjející se trh s elektromobily. Jedinečné proto, že vyrábět elektřinu pro všeobecné použití také přispívá k znečištění. A tak pouze tento systém napájený sluncem nabízí opravdu ekologické řešení a podporuje udržitelnou mobilitu.
Óscar Suárez Ayala, inženýr společnosti Sendekia, to vysvětluje tak, že jejich nápad není pouhou dobíjecí stanicí, nýbrž zdrojem čisté energie. Nemusí tak být napojena na rozvodovou síť a garantuje, že elektromobil bude moci proniknout na trh jako skutečně energeticky udržitelná varianta. Jestliže se totiž vozy dobíjejí energií pocházející z tepelných elektráren, města se sice zbaví znečištění, ale pouze tím, že je přesunou jinam.
První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Královské botanické zahradě Juana Carlose I na universitě v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou.
Doba nabíjení závisí na energetické kapacitě baterie každého modelu elektromobilu. Stanice jsou vybaveny aplikací pro mobilní telefony, která informuje o době nabíjení a čase případného odpojení vozu v závislosti na stavu nabití jeho baterie. Například Renault Twizy se zcela dobije za tři a půl hodiny, ostatním vozům se standardní kapacitou to potrvá šest až osm hodin.
Nicméně podle Ayaly jsou stanice připraveny k tomu, aby byly rychlejší. Tato změna se uskuteční tehdy, až se daný způsob dobíjení stane ve Španělsku populárnějším. Mohlo by to být i docela brzy, protože společnost Sendekia eviduje již nyní řadu zájemců.
Podle zprávy Rocío Mendozové „España estrena la primera estación para coches eléctricos que se nutre del sol“ zveřejněné na serveru Abc.es dne 20. listopadu 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Tak to prostě je - 1. 1. 2012 - VLSSdělení je scela jasné. S tím souhlasím, že elektromobilily jsou tak ekologické jak ekologicky je vyráběna elektřina.Ale přece už jen přínos toho, že se ekologická zátěž přenese z měst jinam je sám o sobě ohromný přínos? Nehledě na to, že tam není započítán hluk, který je výrazně nižší a který nesouvisí s elektřinou a je jednoznačným plusem. Stejně tak tam není započítán fakt, že elektromobily se nabíjejí především vnoci, kdy je přebytek elektřiny. Stejně tak i kdyby se elektřina vyráběla ze zastaralých uhelných elektráren tak, jak asi tak ekologická jsou spalovací auta, která mají palivo ropu, která se musí dovážet kdoví odkud? Podle mne je elektromobil rozhodně lepší varianta než jakékoli spalovací auto, i v případě, že je elektřina získávána nejhorším možným způsobem, který v současnosti existuje. |