SSŽ chtějí postavit úsek dálnice D 8 za 30 měsíců
Stavba měla být původně zahájena už v listopadu roku 2002, ale kvůli protestům a odvoláním ekologů chybí ještě několik stavebních povolení a zahájení stavby muselo být odloženo. Podle Linharta se situace vyvíjí příznivě a práce mají být zahájeny letos na jaře.
Na stavebně nejsložitějším úseku dálnice D 8 mezi Trmicemi a Knínicemi mají SSŽ se svými subdodavateli postavit čtyři mimoúrovňové křižovatky, deset dálničních mostů a čtyři nadjezdy. Plocha dálniční vozovky bude činit 245 tisíc metrů čtverečních a při zemních pracích se bude manipulovat až s pěti miliony kubíky zeminy.
Závěrečný úsek dálnice D 8 z Trmic na státní hranici se Spolkovou republikou Německo přes Knínice má být nákladem 15 - 17 miliard korun dokončen do konce roku 2006. Podle ředitele divize Ředitelství silnic a dálnic Aloise Lichnovského ohrožují termín dokončení úseku protesty ekologů. V současnosti se pracuje pouze na ražbě dálničního tunelu Panenská u Petrovic a na několika menších vedlejších stavbách.
Nyní je dálnice D 8 v plném provozu z Prahy do Lovosic. Největší problémy jsou s výstavbou předposledního dálničního úseku z Lovosic do Řehlovic, který má vést přes chráněnou krajinnou oblast Českého středohoří. Německá strana nedávno garantovala dokončení úseku z Drážďan přes Pirnu na hranici s Českou republikou do konce roku 2006.
reklama