https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/starostove-chteji-promenu-magistraly-v-klidnou-ulici-pred-otevrenim-tunelu-blanka?ids%5Bx1390672f297048e8d5a9922cfc44e307%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Starostové chtějí proměnit magistrálu v klidnou ulici. Před otevřením tunelu Blanka

27.1.2012 02:00 | PRAHA (Ekolist.cz)
Dejte nám pět milionů na zklidnění magistrály, chtějí starostové Prahy 2, 4 a 7 po magistrátu. Na snímku provoz na magistrále u Národního muzea.
Dejte nám pět milionů na zklidnění magistrály, chtějí starostové Prahy 2, 4 a 7 po magistrátu. Na snímku provoz na magistrále u Národního muzea.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Starostové tří pražských městských částí chtějí po pražském magistrátu pět milionů na zlidštění magistrály. Podle nich je potřeba s proměnou hlavní pražské dopravní tepny začít co nejdříve, aby se zprovozněním tunelu Blanka byla již magistrála přestavěna na klidnou městskou třídu.
 

Praha 2, 4 a 7 mají společný problém: pražskou magistrálu, po které denně projede místy i sto tisíc aut denně. Zástupci městských částí se v pondělí obrátili na pražský magistrát s požadavkem na vyčlenění pěti milionů korun, které by byly použity na přípravu projektové studie zklidnění magistrály. Peníze by měly být také použity na analýzu a sjednocení jednotlivých projektů zainteresovaných institucí a k samotné přípravě harmonogramu konkrétních kroků, které povedou ke zklidnění pražské magistrály.

Jedním z požadavků je, aby se s přípravou zlidštění dopravní tepny začalo tak, aby jeho dokončení proběhlo nejpozději se zprovozněním tunelu Blanka. Městské části se také shodly na tom, že by se magistrála neměla zahlubovat do tunelů, ale měla by zůstat povrchovou komunikací.

Městské části chtějí, aby magistrála přestala být bariérou pro pěší a cyklisty, aby došlo k oživení dotčeného území a zvýšení podílu zeleně. Pro snížení hlučnosti z automobilové dopravy chtějí městské části, aby se pokračovalo v pokládání nízkohlučného povrchu.

K iniciativě městských částí se přidaly i pražské neziskové organizace. Vít Masare z Auto*Matu k postupu městských částí říká, že právě rozdílné postoje jednotlivých pražských částí dlouhé roky blokovaly řešení magistrály. „Rozpory znemožňovaly zahájení prací,“ říká Vít Masare. Podle něho je teď na tahu magistrát. „Věříme, že zastupitelé přivítají iniciativu městských částí, uvolní peníze nezbytné k pořízení stavební dokumentace a magistrát se ujme koordinace prací,“ řekl Vít Masare. Výhodou podle něj je, že nezbytné analýzy a studie již byly zpracovány a řešení navrhované městskými částmi není ve srovnání s jinými pražskými stavbami drahé. Podle něho je možné, aby se do konce roku 2012 projekt připravil a v roce 2013 se magistrála upravila.

„Různí primátoři slibují Pražanům zklidnění magistrály již dvacet let. Celou tu dobu nás chlácholí, že musíme počkat na dostavbu tunelu Blanka, přestože odborné studie to vyvracejí. Naopak, otevření Blanky by mělo být impulzem i pro celou řadu dalších opatření na zásadní zklidnění dopravy v centru,“ doplnil dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.

Stanovisko magistrátu hlavního města Prahy k iniciativě starostů Ekolist.cz zjišťuje. Aktualizace 8. 2. 2012: Odpověď magistrátu se dočtete ve zprávě Magistrát: Zklidnit pražskou magistrálu před otevřením tunelu Blanka se asi nepovede


reklama

 
Martin Mach Ondřej

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zklidnění magistrály? Jednoduché! - 5. 2. 2012 - Rostislav Adam

"Pan Adam by honil všechny na kole(zajímalo by mě zda dnes jel,já dnes neviděl ani ty kurýry)." Na kurýry a výlety je moc zima, ale na jízdu do práce či do školy ještě slusně. Ano, jel jsem ve čtvrtek ven, a nedá se říct, že jsem byl jediný. Na to, jaká byla kosa a jak je Praha k cyklistům macešská, vyjelo do ulic Prahy ve čtvrtek docela dost cyklistů.
Co se týká obchvatu: Původně to snad mělo vést kolem Roztok, ale Roztoky v době komunismu snad měly dost papalášů, kteří to zatrhli, takže se to převedlo na Suchdol a Chabry. Problém je, že ty vesnice tu byly dřív, než záměr obchvatu. Také nelze opominout Ďáblice. Takže vést obchvat jižní variantou není možné. Přesto je tato varianta arogantně prosazovaná. Pokud už má obchvat stát, musí být až někde za Roztokama, snad mezi Libčicema a Řeží.
Pak je tu ještě Drahaňská rokle, která má opravdu mimořádnou cenu, krom toho, že na jejím východním konci jsou staré Chabry

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist