Starostové chtějí proměnit magistrálu v klidnou ulici. Před otevřením tunelu Blanka
Praha 2, 4 a 7 mají společný problém: pražskou magistrálu, po které denně projede místy i sto tisíc aut denně. Zástupci městských částí se v pondělí obrátili na pražský magistrát s požadavkem na vyčlenění pěti milionů korun, které by byly použity na přípravu projektové studie zklidnění magistrály. Peníze by měly být také použity na analýzu a sjednocení jednotlivých projektů zainteresovaných institucí a k samotné přípravě harmonogramu konkrétních kroků, které povedou ke zklidnění pražské magistrály.
Jedním z požadavků je, aby se s přípravou zlidštění dopravní tepny začalo tak, aby jeho dokončení proběhlo nejpozději se zprovozněním tunelu Blanka. Městské části se také shodly na tom, že by se magistrála neměla zahlubovat do tunelů, ale měla by zůstat povrchovou komunikací.
Městské části chtějí, aby magistrála přestala být bariérou pro pěší a cyklisty, aby došlo k oživení dotčeného území a zvýšení podílu zeleně. Pro snížení hlučnosti z automobilové dopravy chtějí městské části, aby se pokračovalo v pokládání nízkohlučného povrchu.
K iniciativě městských částí se přidaly i pražské neziskové organizace. Vít Masare z Auto*Matu k postupu městských částí říká, že právě rozdílné postoje jednotlivých pražských částí dlouhé roky blokovaly řešení magistrály. „Rozpory znemožňovaly zahájení prací,“ říká Vít Masare. Podle něho je teď na tahu magistrát. „Věříme, že zastupitelé přivítají iniciativu městských částí, uvolní peníze nezbytné k pořízení stavební dokumentace a magistrát se ujme koordinace prací,“ řekl Vít Masare. Výhodou podle něj je, že nezbytné analýzy a studie již byly zpracovány a řešení navrhované městskými částmi není ve srovnání s jinými pražskými stavbami drahé. Podle něho je možné, aby se do konce roku 2012 projekt připravil a v roce 2013 se magistrála upravila.
„Různí primátoři slibují Pražanům zklidnění magistrály již dvacet let. Celou tu dobu nás chlácholí, že musíme počkat na dostavbu tunelu Blanka, přestože odborné studie to vyvracejí. Naopak, otevření Blanky by mělo být impulzem i pro celou řadu dalších opatření na zásadní zklidnění dopravy v centru,“ doplnil dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.
Stanovisko magistrátu hlavního města Prahy k iniciativě starostů Ekolist.cz zjišťuje. Aktualizace 8. 2. 2012: Odpověď magistrátu se dočtete ve zprávě Magistrát: Zklidnit pražskou magistrálu před otevřením tunelu Blanka se asi nepovede
reklama
Online diskuse
Trpí? - 31. 1. 2012 - Rostislav AdamTak on je fakt rozdíl bydlet ve svým a bydlet v pronájmu. Když bydlíte v pronájmu, někdy se musíte spokojit s tím, že nebudete bydlet u úplně klidné ulice. Kamarád takhle občas hledá, kde by bydlel, občas bydlí v klidném místě, nyní ale bydlí u Radlické ulice, což není klidné místo. Požadavky, blízko centra - pracoviště, nájem do 7000. Jiná kamarádka bydlela opravdu různě, co vím o posledním místě, tak to bylo v Ječný, blízko centra, nízký nájem.Když máte dost peněz, nebo se rozhodnete ze sebe udělat nevolníka hypotéky, tak si místo budete pečlivě vybírat. Pokud ze sebe nevolníka dělat nechcete, musíte vzít to, co je. |