Starostové chtějí proměnit magistrálu v klidnou ulici. Před otevřením tunelu Blanka
Praha 2, 4 a 7 mají společný problém: pražskou magistrálu, po které denně projede místy i sto tisíc aut denně. Zástupci městských částí se v pondělí obrátili na pražský magistrát s požadavkem na vyčlenění pěti milionů korun, které by byly použity na přípravu projektové studie zklidnění magistrály. Peníze by měly být také použity na analýzu a sjednocení jednotlivých projektů zainteresovaných institucí a k samotné přípravě harmonogramu konkrétních kroků, které povedou ke zklidnění pražské magistrály.
Jedním z požadavků je, aby se s přípravou zlidštění dopravní tepny začalo tak, aby jeho dokončení proběhlo nejpozději se zprovozněním tunelu Blanka. Městské části se také shodly na tom, že by se magistrála neměla zahlubovat do tunelů, ale měla by zůstat povrchovou komunikací.
Městské části chtějí, aby magistrála přestala být bariérou pro pěší a cyklisty, aby došlo k oživení dotčeného území a zvýšení podílu zeleně. Pro snížení hlučnosti z automobilové dopravy chtějí městské části, aby se pokračovalo v pokládání nízkohlučného povrchu.
K iniciativě městských částí se přidaly i pražské neziskové organizace. Vít Masare z Auto*Matu k postupu městských částí říká, že právě rozdílné postoje jednotlivých pražských částí dlouhé roky blokovaly řešení magistrály. „Rozpory znemožňovaly zahájení prací,“ říká Vít Masare. Podle něho je teď na tahu magistrát. „Věříme, že zastupitelé přivítají iniciativu městských částí, uvolní peníze nezbytné k pořízení stavební dokumentace a magistrát se ujme koordinace prací,“ řekl Vít Masare. Výhodou podle něj je, že nezbytné analýzy a studie již byly zpracovány a řešení navrhované městskými částmi není ve srovnání s jinými pražskými stavbami drahé. Podle něho je možné, aby se do konce roku 2012 projekt připravil a v roce 2013 se magistrála upravila.
„Různí primátoři slibují Pražanům zklidnění magistrály již dvacet let. Celou tu dobu nás chlácholí, že musíme počkat na dostavbu tunelu Blanka, přestože odborné studie to vyvracejí. Naopak, otevření Blanky by mělo být impulzem i pro celou řadu dalších opatření na zásadní zklidnění dopravy v centru,“ doplnil dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.
Stanovisko magistrátu hlavního města Prahy k iniciativě starostů Ekolist.cz zjišťuje. Aktualizace 8. 2. 2012: Odpověď magistrátu se dočtete ve zprávě Magistrát: Zklidnit pražskou magistrálu před otevřením tunelu Blanka se asi nepovede
reklama
Online diskuse
Zklidnění magistrály? Jednoduché! - 27. 1. 2012 - Jan ŠimůnekVykopejte zelené mužíky a postavte obchvat Prahy, plánovaný někdy od 60. let (ZÁKOS). Nikoho opravdu nebaví projíždět Prahu po přecpané magistrále, ale ta Praha se prostě objet nedá (a dosavadní zásahy ve smyslu "zklidňování" potenciálních objížděk, omezování rychlosti atd. problém jen zhoršily).Obrovským přínosem bylo svého času přestavování a uzavření nádraží Praha - Florenc, protože autobusy z Brna končily u metra a člověk byl v centru Prahy asi o dvacet minut dřív, než se tam dokodrcal autobus magistrálou. Přes tuto pozitivní zkušenost byl provoz tohoto nádraží opět obnoven. |