Starostové vyzývají k petici na podporu svojí varianty severozápadního obchvatu
Ve sporu o podobu severozápadní části vnějšího silničního okruhu kolem hlavního města Prahy se nyní diskutuje už pouze o dvou variantách, nicméně spor však stále nabírá na obrátkách. Aktéři sporu jsou známi. Hlavní město spolu s radnicemi městských částí Prahy 6, 7, 8 a 13 prosazuje takzvanou variantu J (jižní), tedy řešení okruhu na území hlavního města přes Ruzyň, Suchdol a Březiněves. Proti stojí Středočeský kraj, některé severní části hlavního města a nevládní ekologické organizace, kteří podporují takzvanou variantu Ss, která prochází více na sever od Prahy přes obce Statenice, Únětice a Řež. Této varianty se ještě donedávna zastával i ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr, ten měl však podle posledních informací od tohoto záměru ustoupit. Ekonomické náklady na obě varianty jsou srovnatelné.
Podle starosty Béma hovoří pro tzv. suchdolskou variantu tři argumenty: Vzdálenost okruhu od Prahy, která musí být optimální, aby byl okruh využíván, ekologické hledisko a rychlost výstavby okruhu. "Naše varianta se připravovala řadu let. Varianta Ss je špatná, slabá a dramaticky zlá," řekl dnes Bém před novináři. "Možná to bude znít překvapivě, ale návrh silničního okruhu procházející směrem přes Suchdol je i z ekologického hlediska nejméně zatěžující," dodal starosta. Podle Starosty Noska z Prahy 8 má jeho městská část problémy s dopravou už nyní a občané se podle něj nemají šanci dostat do města. Zastupitel Prahy 6 Jiří Hermann zase tvrdí, že "průjezd přes most do Prahy 8 bude mimo jiné znamenat obrovské ulehčení pro Prahu 7 v ulici Veletržní, která je permanentně ucpaná." Vést silniční okruh jinudy než přes Suchdol podle něj ztrácí smysl. Starosta Prahy 7 Tomáš Dub dodal, že objíždět Veletržní přes Kralupy prostě nejde.
Starostům také hodně záleží na tom, aby se okruh začal stavět co nejdřív. "Pro to budeme potřebovat především souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí, to bude skutečně opravdový krok č.1, dále nesmí dojít ke zbytečným obstrukcím návrhu varianty J a musí úspěšně doběhnout proces EIA na tento návrh," odpověděl na otázku EkoListu starosta Bém. V průběhu diskuse Bém dále řekl, že jediným, kdo nyní stojí variantě J v cestě, je ministr Kužvart a cílem jejich iniciativy je vytvořit na něj politický tlak, čemuž by měla pomoci zmiňovaná petice.
reklama