https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stat-letos-dokonci-proces-eia-u-useku-d3-k-hranicim-s-rakouskem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Stát letos dokončí proces EIA u úseku D3 k hranicím s Rakouskem

16.11.2018 00:15 | Č. BUDĚJOVICE (ČTK)
Stát do konce roku dokončí nový proces posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) u stavby dálnice D3 z Kaplice nádraží ke státní hranici s Rakouskem. / Ilustrační foto
Stát do konce roku dokončí nový proces posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) u stavby dálnice D3 z Kaplice nádraží ke státní hranici s Rakouskem. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | ulleo / Pixabay
Stát do konce roku dokončí nový proces posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) u stavby dálnice D3 z Kaplice nádraží ke státní hranici s Rakouskem. Proces EIA musel stát dělat podruhé kvůli výskytu mlže perlorodky říční. Včera to řekl Pavel Eybert ze Spolku pro výstavbu dálnice D3 a dálnice D4, který včera jednal ve středočeských Sedlčanech se zástupci ministerstva dopravy i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
 

K hranicím s Rakouskem povedou za Českými Budějovicemi tři úseky D3: Třebonín - Kaplice (8,6 kilometru), Kaplice nádraží - Nažidla (12 kilometrů) a Nažidla - Dolní Dvořiště (3,6 km). ŘSD chce úsek Třebonín - Kaplice začít stavět v roce 2020, zbylé dva v roce 2021. ŘSD také vykupuje pozemky. "Pozemkově se to tam blíží k dovykoupení," řekl Eybert.

Kvůli výskytu perlorodky říční muselo ŘSD projekt úseku D3 z Kaplice-nádraží k hranici s Rakouskem změnit. "Rozhodnutí ministerstva životního prostředí (EIA) by mělo být do konce roku vydáno a mělo by se to posouvat k územnímu rozhodnutí," řekl Eybert.

Ve zmíněném úseku D3 vznikne zádržný systém vody ze zimního posypu. Při tání sněhu by kvůli soli z posypu byla voda moc slaná, což by perlorodkám vadilo, řekl Eybert. "Do projektové dokumentace tak musí stát přidat zádržné systémy na tuto vodu, která se bude muset z roztátých sněhů vsakovat a jednak se bude čekat na jarní zvýšené průtoky, kdyby se voda řízeně vypouštěla," řekl Eybert.

Jihočeská část D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. Nejpozději v červnu 2019 chce ŘSD zprovoznit úsek Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru za 1,2 miliardy Kč. ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy Kč. Od 1. prosince 2018 zprovozní ŘSD jeden směr úseku D3 Ševětín - Borek.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist