Stavba nejproblematičtějšího úseku obchvatu Plzně začala
Stavba bude dokončena v polovině příštího roku. Novinářům to řekl zástupce investora, ředitel výstavby Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Pokud nedojde ke komplikacím, může být podle Laušmana celý obchvat Plzně dokončen v letech 2005 až 2006.
"Termín dokončení závisí na tom, kdy se nám podaří zahájit vlastní stavbu střední části obchvatu," řekl Laušman s tím, že stále nejsou vyřešeny majetkoprávní vztahy k pozemkům. K odvedení tranzitní dopravy z Plzně by podle Laušmana mělo dojít už po dokončení východní části obchvatu v roce 2004. Západní úsek bude dokončen v roce 2003.
Celkové náklady na obchvat Plzně jsou vyčísleny na devět miliard korun, z toho tunel vrchem Valík přijde na 1,2 miliardy korun. Úvěr na polovinu nákladů obchvatu poskytne České republice Evropská investiční banka. Musí ho ale ještě schválit vláda a parlament. Stavbu tunelu vrchem Valík financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
reklama