Stavba tunelu na obchvatu Plzně se zpozdí a prodraží
Jak Otásek upřesnil, původní projekt počítal s 1,35 miliardami korun. Na základě geologického průzkumu horniny vrchu Valík však bude třeba provést její masivnější zpevnění, což zvýší celkové náklady na minimálně 1,7 miliardy korun.
Vydání stavebního povolení brání dědické řízení u tří pozemků na trase tunelu, které se neúměrně vleče. O vlastnících pozemků musí rozhodnout soud. "Netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Předpokládám, že půjde o zpoždění v řádu měsíců, které by nemělo ovlivnit dokončení tunelu v roce 2006," řekl Otásek. Po vyřízení vlastnických záležitostí může Ředitelství silnic a dálnic ČR jako investor uzavřít smlouvu s firmou Metrostav, která vyhrála výběrové řízení na dodavatele. Metrostav pak požádá ministerstvo dopravy a spojů o vydání stavebního povolení. Po jeho vydání poběží čtrnáctidenní odvolací lhůta.
Celkové náklady na stavbu obchvatu Plzně včetně přivaděčů dosáhnou zhruba 12 miliard korun. S jeho dokončením se počítá v roce 2006.
reklama