https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stavbu-d-47-bude-ridit-vladni-vybor
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Stavbu D 47 bude řídit vládní výbor

2.4.2003 13:50 | PRAHA (ČIA)
Dohlížet na řádný průběh výstavby dálnice D 47 z Lipníka nad Bečvou do Ostravy, zejména pak na dodržování termínů a nákládání s finančními prostředky, bude Řídící výbor jmenovaný vládou premiéra Vladimíra Špidly. Jeho členy budou zástupci státní správy a samosprávy i dalších institucí, konkrétně například hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský, zástupce ostravského magistrátu či Sdružení pro regionální rozvoj Moravskoslezského kraje. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).
 

Podle jeho slov by vláda složení tohoto výboru měla schválit na svém zasedání v pondělí 7.dubna. Do poloviny roku by pak měla projednat harmonogram stavebních prací. V této souvislosti Šimonovský znovu zopakoval, že do roku 2008 by měla být postavena celá dálnice z Lipníku nad Bečvou až na česko-polské státní hranice u Ostravy. Samotné stavební práce by měly přijít na přibližně 40 miliard korun. Pro případné nepředvídatelné komplikace například geologického rázu je připravena ještě osmimiliardová záloha.

Splátka úvěru, který si chce vláda na financování výstavby dálnice půjčit od Evropské investiční banky (EIB) a údržba dálnice po dobu 30 let by pak měly stát kolem 30 až 40 miliard korun. Ve srovnání s cenou domluvenou s konsorciem Housing Construction, se kterým vláda v pondělí 31. března vypověděla smlouvu, tak stát ušetří přibližně 40 miliard korun. Šimonovský také potvrdil, že vypovězená smlouva obsahovala spíše technickou chybu, díky které se cena za dálnici mohla vyšplhat až na 500 miliard korun.

Jak dále ministr dopravy řekl, na financování výstavby dálnice by se mohly podílet i strukturální fondy Evropské unie, to by však bylo možné až od roku 2006. "Žádosti o dotace do roku 2006 jsme již odevzdali, asi těžko by na tom šlo něco měnit," vysvětlil Šimonovský. Zdůraznil, že vláda chce na veškeré další stavby na trase dálnice D 47 vypisovat výběrová řízení na hlavní dodavatele. V případě prvních dvou dvoukilometrových úseků, jejichž výstavba již probíhá, to postaví ty firmy, které již stavět začaly.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist