Stavbu D 47 bude řídit vládní výbor
Podle jeho slov by vláda složení tohoto výboru měla schválit na svém zasedání v pondělí 7.dubna. Do poloviny roku by pak měla projednat harmonogram stavebních prací. V této souvislosti Šimonovský znovu zopakoval, že do roku 2008 by měla být postavena celá dálnice z Lipníku nad Bečvou až na česko-polské státní hranice u Ostravy. Samotné stavební práce by měly přijít na přibližně 40 miliard korun. Pro případné nepředvídatelné komplikace například geologického rázu je připravena ještě osmimiliardová záloha.
Splátka úvěru, který si chce vláda na financování výstavby dálnice půjčit od Evropské investiční banky (EIB) a údržba dálnice po dobu 30 let by pak měly stát kolem 30 až 40 miliard korun. Ve srovnání s cenou domluvenou s konsorciem Housing Construction, se kterým vláda v pondělí 31. března vypověděla smlouvu, tak stát ušetří přibližně 40 miliard korun. Šimonovský také potvrdil, že vypovězená smlouva obsahovala spíše technickou chybu, díky které se cena za dálnici mohla vyšplhat až na 500 miliard korun.
Jak dále ministr dopravy řekl, na financování výstavby dálnice by se mohly podílet i strukturální fondy Evropské unie, to by však bylo možné až od roku 2006. "Žádosti o dotace do roku 2006 jsme již odevzdali, asi těžko by na tom šlo něco měnit," vysvětlil Šimonovský. Zdůraznil, že vláda chce na veškeré další stavby na trase dálnice D 47 vypisovat výběrová řízení na hlavní dodavatele. V případě prvních dvou dvoukilometrových úseků, jejichž výstavba již probíhá, to postaví ty firmy, které již stavět začaly.
reklama