Stavební předpisy v Praze omezují reklamu nad 4 metry čtvereční
Podle Hudečka by si autor současné regulace, bývalý náměstek primátorky Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice), "za odstranění regulace reklamy zasloužil pár facek nejen od svých voličů", napsal na twitteru. Podle Stropnického, který do loňského léta novelu předpisů připravoval, není regulace menší, jen jiná. "Z pouze zastavitelného území, což je asi polovina města, se rozšiřuje regulace na celé město. Není tam ta nulová tolerance billboardů, ale jejich regulace byla vyřešena vzdálenostním principem. Byla rozšířena z šesti metrů čtverečních na čtyři," řekl novinářům.
Podle Hudečkova návrhu předpisů neměly vznikat nové samostatně stojící billboardy. Stávající by se musely po skončení stavebních povolení odstranit. Způsob regulace reklamy byl podle důvodové zprávy k dnes přijaté novele předpisů upraven s ohledem na stanovisko ÚOHS. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) šlo o výhradní pozici, kterou by měla v případě zachování regulace firma JCDecaux, která spravuje reklamu na zastávkách MHD či lavičkách. Praha to s úřadem dál řeší, řekla na tiskové konferenci na dotaz ČTK.
Nově platná právní úprava zakazuje v památkové rezervaci, která pokrývá Prahu 1, část Prahy 2, Holešovic, Podolí a Smíchova, a v dalších památkových zónách, samostatně stojící reklamy nad čtyři metry čtvereční. Povolená jsou jen k označení provozovny, stavby či instituce nebo s nereklamními informacemi.
Jinde ve městě musí být nejméně 100 metrů od sebe. Nad střechami předpisy povolují jen samostatná písmena nebo loga. Kolmo k fasádě nesmí reklamy zasahovat do prostoru víc než 80 centimetrů. Na fasádě domu nepovoluje reklamy větší než dva krát 1,5 metru s výjimkou slepých štítových stěn. Větší než čtyři metry čtvereční nesmí být reklamy ani na oplocení, na opěrných zdech pak nad šest metrů čtverečních. Platí také zákaz reklamy na zábradlích.
reklama