https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/strazci-krnap-pred-prazdninami-zintenzivnili-kontroly-na-cestach
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Strážci KRNAP před prázdninami zintenzivnili kontroly na cestách

20.6.2018 00:12 | STRÁŽNÉ (ČTK)
Správa parku považuje pohyb automobilů v nejcennějších partiích Krkonoš za rostoucí problém. Letos na podzim chce spustit pilotní projekt, který omezí speciálními závorami vjezdy na cesty, které často slouží jako zkratky. Elektronické závory, které uzavřou některé úseky v první a druhé zóně KRNAP, by zatím měly vzniknout na okraji Pece pod Sněžkou u Hotelu Děvín přes cestu na Výrovku, na Benecku u Bellevue a na Rovinkách. / Ilustrační foto
Správa parku považuje pohyb automobilů v nejcennějších partiích Krkonoš za rostoucí problém. Letos na podzim chce spustit pilotní projekt, který omezí speciálními závorami vjezdy na cesty, které často slouží jako zkratky. Elektronické závory, které uzavřou některé úseky v první a druhé zóně KRNAP, by zatím měly vzniknout na okraji Pece pod Sněžkou u Hotelu Děvín přes cestu na Výrovku, na Benecku u Bellevue a na Rovinkách. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Kamila Antošová / KRNAP
Strážci Krkonošského národního parku (KRNAP) před letními prázdninami zintenzivnili kontroly na horských cestách a zaměřují se při nich na řidiče, kteří vjíždějí na území parku bez povolení. Včera dopoledne nad obcí Strážné na Trutnovsku u Hříběcích Bud zkontrolovali asi 30 vozidel a většina měla dokumenty v pořádku. Řekl to mluvčí parku Radek Drahný.
 

"Problém byl u dvou řidičů, neměli u sebe povolenku. Pokutu ale dostal jen jeden. Tomu, který jel pracovat na horskou boudu, boudař dodatečně povolenku přivezl. Druhý, řidič zásobování, dostal pokutu 200 korun," řekl Drahný.

Strážci parku kontrolovali vozy v jeho třetí zóně na cestě, kterou se lze dostat do nejpřísnější chráněné druhé a první zóny. "Před letní sezonou kontrol v terénu přibývá, protože nárůst dopravy a tlak do hor je enormní," řekl Drahný.

Pro vjezd do první a druhé zóny parku musí mít řidič povolení od odboru státní správy, Správy KRNAP, nikoli od informačních center parku. Povolení do nejcennějších oblastí parku mohou dostat například majitelé a nájemci nemovitostí, hasiči, policie, zdravotní záchranná služba či vozy zásobování. KRNAP také reguluje povolenky pro ubytované v první a druhé zóně. "Omezení pramení z počtu schválených parkovacích míst. Nelze mít u objektu s pěti schválenými parkovacími místy 20 aut," řekl Drahný. Získání povolení pro vjezd do třetí zóny, ve které je většina rekreačních objektů, je podle Drahného jednodušší. Povolení k vjezdu si může zájemce vyřídit po internetu či na informačních centrech v největších střediscích hor. Vydání povolení není zpoplatněno.

KRNAP kontroluje povolenky v terénu celoročně, v zimě jsou akce zaměřené na řidiče skútrů, čtyřkolek na pásech nebo roleb. Strážci parku spolupracují při kontrolách po celý rok s policí.

Správa parku považuje pohyb automobilů v nejcennějších partiích Krkonoš za rostoucí problém. Letos na podzim chce spustit pilotní projekt, který omezí speciálními závorami vjezdy na cesty, které často slouží jako zkratky. Elektronické závory, které uzavřou některé úseky v první a druhé zóně KRNAP, by zatím měly vzniknout na okraji Pece pod Sněžkou u Hotelu Děvín přes cestu na Výrovku, na Benecku u Bellevue a na Rovinkách. Závory budou ale opatřeny zařízením, které umožní vjezd vlastníkům objektů, policii či záchranářům.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Tomáš Kučera
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist