Strážníci v Táboře mají elektrické skútry
Nový skútr nemá v místním vozovém parku konkurenci. 100 kilometrů ve služebním voze strážníků vyjde v průměru na 300 korun. Podle velitele táborských městských policistů Petra Svobody na skútru ujedou strážníci během dvanáctihodinové směny 40 až 50 kilometrů a poté ho dají přes noc nabít. Na jedno nabití ujede skútr až 80 kilometrů. Podle Svobody městská policie věří, že se novinka díky hbitosti osvědčí v městském provozu a pomůže strážníkům pohodlně se dostat do příměstských částí. Stroj v designu městské policie vybavený majákem může jet až maximální rychlostí okolo 50 km/h.
Pořizovací cena byla 40 000 korun a skútr je víceméně bezúdržbový, stačí prý pouze pravidelně dotáhnout matky a prohlédnout brzdové destičky. „Strážník na něj nemusí mít ani žádný oblek. Pouze si nasadí přilbu a může jet. Skútr je dvousedadlový, takže strážníci mohou svézt úředníky z odboru dopravy na místní šetření,“ vypočítává další výhodu Svoboda. Myšlence používání elektroskútru fandil také starosta Tábora Jiří Fišer. Pokud se novinka v praxi osvědčí, existuje možnost pořízení dalších strojů na tento pohon.
Podle článku Václava Janouše „Strážníci v Táboře jezdí na elektrickém skútru, sto kilometrů je stojí šest korun“ zveřejněného na serveru idnes.cz dne 10. února 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
:-) - 3. 3. 2011 - MartinJsem zvědavý jak a k čemu se budou (ty skútry) využívat v praxi. Žiju v Táboře už nějaký ten pátek, vítám změny pro ochranu životního prostředí, nicméně s některými "ekologickými" nápady nemohu souhlasit. Jedná se například o modernizaci vozového parku u nás v Táboře a jeho využívání. Kdo žije v Táboře, tak ví, že od letošního února jsou v provozu autobusové linky 60 a 61. Jedná se o linky, které mj. vedou historických jádrem města (obsazenost minimální, i přesto že se jedná o malé vozy na zakázku s délkou 6,5 metru, tak horko těžko v místních uličkách projíždějí), jsou značně poruchové. Jenom za únor došlo k několika významným poruchám (ne ohrožujícím bezpečnost), v praxi spočívající v tom, že minibus najednou (z čista jasna)ztratí při jízdě do kopce výkon a plazí se krokem. Snad za to může přepínání mezi různými pohony (klasická paliva/plyn). Každý takový případ musí do servisu. --- Nechci předčasně hodnotit jak to bude se služebními skútry, ale myslím si, že místní strážníci budou první dva měsíce machrovat se skútry, a až je omrzí, skončí na hromadě přebytečných "blbůstek". --- Jo, a už vidím jak úředník z radnice jede na skútru se strážníkem. :-) |