https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stredocesky-kraj-chce-dalnici-d3-pres-posazavi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Středočeský kraj chce dálnici D3 přes Posázaví

22.10.2003 08:02 | PRAHA (ČIA)
Výbor pro regionální rozvoj Středočeského kraje požaduje, aby plánovaná dálnice D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi, vedla přes oblast Posázaví. Podporuje tedy trasu prosazovanou Ředitelstvím silnic a dálnic. "Tato varianta představuje nejlepší řešení ve vztahu k ochraně obyvatelstva a obytné zástavby, je nejšetrnější k podzemním a povrchovým vodám," řekl ČIA mluvčí Krajského úřadu Středočeského kraje Martin Krafl.
 

Pohled ze severu přes údolí Sázavy směrem na Hostěradice. V těchto místech by "stabilizovaná" varianta dálnice D3 po vyjití z tunelu překročila údolí Sázavy a dále pokračovala kolem Hostěradic na Tábor.
Foto: Radek Svítil/EkoList

Podle jeho slov výbor pokládá za významné, že varianta dálnice přes Posázaví, tedy tak zvaně "stabilizovaná", má význam pro rozvoj dolního Posázaví, jehož nevyhovující dopravní vztahy na Prahu jsou limitem dalšího rozvoje obytné, výrobní a rekreační funkce. V dalším pokračování prý tato varianta představuje příležitost rozvoje i pro mikroregiony s dlouhodobě nepříznivými trendy vývoje, jako je Sedlčansko, Sedlecko a Neveklovsko.

O trase dálnice D3 by mělo být definitivně jasno příští rok. Zatím jsou ve hře čtyři varianty. Vedle již zmíněné "stabilizované" ještě varianta "Zenkl - Vyhnálek" s podvariantami chvojenská a drachkovská, varianta "Promika" s částečným využitím silnice I/3 a varianta "nulová", tedy stávající dvoupruh pouze s dílčí přestavbou.

Ekologičtí aktivisté a obyvatelé Posázaví podporují variantu Promika. Ta však podle výboru regionálního rozvoje nesplňuje požadavky na rychlostní komunikaci a kriticky je hodnocen i její částečný plánovaný souběh s brněnskou dálnicí D1.

Ředitelství silnic a dálnic zatím pokračuje v přípravě výstavby dálnice z Jílového směrem na Tábor. Některé úseky už dokonce předložilo k posouzení ministerstvu životního prostředí. Stavět se zde mělo začít ale nejdřív v roce 2007. Předpokládaným termínem zahájení stavby z Prahy do Jílového je pak rok 2009.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist