Středočeský kraj chce dálnici D3 přes Posázaví
Pohled ze severu přes údolí Sázavy směrem na Hostěradice. V těchto místech by "stabilizovaná" varianta dálnice D3 po vyjití z tunelu překročila údolí Sázavy a dále pokračovala kolem Hostěradic na Tábor. | |
Foto: Radek Svítil/EkoList
|
Podle jeho slov výbor pokládá za významné, že varianta dálnice přes Posázaví, tedy tak zvaně "stabilizovaná", má význam pro rozvoj dolního Posázaví, jehož nevyhovující dopravní vztahy na Prahu jsou limitem dalšího rozvoje obytné, výrobní a rekreační funkce. V dalším pokračování prý tato varianta představuje příležitost rozvoje i pro mikroregiony s dlouhodobě nepříznivými trendy vývoje, jako je Sedlčansko, Sedlecko a Neveklovsko.
O trase dálnice D3 by mělo být definitivně jasno příští rok. Zatím jsou ve hře čtyři varianty. Vedle již zmíněné "stabilizované" ještě varianta "Zenkl - Vyhnálek" s podvariantami chvojenská a drachkovská, varianta "Promika" s částečným využitím silnice I/3 a varianta "nulová", tedy stávající dvoupruh pouze s dílčí přestavbou.
Ekologičtí aktivisté a obyvatelé Posázaví podporují variantu Promika. Ta však podle výboru regionálního rozvoje nesplňuje požadavky na rychlostní komunikaci a kriticky je hodnocen i její částečný plánovaný souběh s brněnskou dálnicí D1.
Ředitelství silnic a dálnic zatím pokračuje v přípravě výstavby dálnice z Jílového směrem na Tábor. Některé úseky už dokonce předložilo k posouzení ministerstvu životního prostředí. Stavět se zde mělo začít ale nejdřív v roce 2007. Předpokládaným termínem zahájení stavby z Prahy do Jílového je pak rok 2009.
reklama