Středočeský kraj souhlasí s výstavbou automobilky v Kolíně
Materiál podle vedení kraje obsahuje nedostatečné informace zejména v podrobném rozčlenění záměru dle tříd ochrany půdy, údaje o množství skrývané ornice a o způsobu jejího využití včetně vyhodnocení této činnosti na životní prostředí. "Chybí rovněž podrobná zastavovací studie, problematika odpadového hospodářství a problematika odpadních vod je zpracována pouze obecně," řekl Husák. Jak upřesnil, je třeba popsat podrobně nakládání s odpady a odpadními vodami, které budou vznikat v průběhu stavby a hlavně provozu závodu.
Úzké vedení kraje upozornilo na chybějící návrh řešení retence nebo jiného nakládání se srážkovými vodami, nedostatečný popis vlivu lakovny a dalších aktivit, kde se mohou vyskytovat nebezpečné chemické látky ve vazbě na příslušná opatření. Radní rovněž postrádali návrh ozelenění a začlenění závodu do krajiny s přihlédnutím k ochraně živočichů a rostlin, neboť se jedná o novou výraznou dominantu měnící ráz krajiny.
Konsorcium Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën hodlá v Kolíně vybudovat výrobní závod malých automobilů s kapacitou 300 tisíc vozů a s plánovaným zahájením výroby od roku 2005. Náklady na vybudování továrny pro tři tisíce pracovníků a následnou instalaci montážních linek se pohybují v rozmezí 370 až 470 milionů eur.
reklama