Středočeští radní schválili vznik spolku pro turistiku v Brdech
"Úlohou destinačního managementu je rozvíjet oblast a popularizovat ji tak, aby byla vnímána jako turisticky atraktivní. Středočeský kraj hodlá investovat do nové agentury pro Brdy a Podbrdsko 600.000 korun. Je to dokonce mnohem více, než se dává v obdobných případech, kde se tato částka pohybuje okolo 200.000 korun," uvedl radní pro regionální rozvoj, cestovní ruch a sport Martin Draxler (ANO).
Lidem se otevřely Brdy v lednu 2016, z někdejšího vojenského újezdu se stala chráněná krajinná oblast. Bylo ale zapotřebí řešit turistické značení a zázemí pro turisty. O destinační management v Brdech původně soupeřila Destinační společnost Brdy, kam vstoupily Příbram či Dobříš, s Destinační agenturou Brdy, která vznikla jako organizační složka Ekologického centra Orlov. Kraj ale oznámil, že nebude podporovat dvě organizace zároveň a rozhodl se založit vlastní spolek. Oslovil všechny partnery v regionu, zejména obce a jejich svazky a místní akční skupiny. Ke spolupráci vyzval i obě soupeřící destinační organizace.
Aby byl umožněn vstup do spolku i malým obcím, navrhl kraj ve stanovách poměrně nízké příspěvky. V únoru se uskutečnilo jednání s partnery, kteří se vstřícně vyjádřili k navrženým stanovám a projevili zájem o účast ve spolku. Z něj se vyprofilovaly jako zakládající organizace Ekologické centrum Orlov, města Příbram a Řevnice a mikroregion Hořovicko.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.
reklama