Studie: Podíl dieselů na prodeji aut v EU klesne na pět procent
Studie upozorňuje, že odklon od naftových motorů Evropské unii ještě více zkomplikuje dosažení cílů při omezování emisí oxidů uhličitého. Naftové automobily vypouštějí do ovzduší méně oxidu uhličitého než benzinové, jsou na tom však hůře z hlediska emisí oxidů dusíku a pevných částic.
Poptávka po naftových automobilech se dostala pod tlak kvůli obavám ohledně kvality ovzduší a nejistotě kolem jejich regulace. Důvěru v naftové vozy těžce zasáhl emisní skandál německého koncernu Volkswagen. Podnik v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
AlixPartners se domnívá, že pro výrobce automobilů nyní jedinou cestu k dosažení požadovaného snížení emisí představují elektrické a hybridní vozy. "Vozový park EU potřebuje do roku 2021 dosahovat (u oxidu uhličitého) poklesu o 4,6 procenta ročně," upozorňuje studie.
reklama


Automobilky: Návrh Evropské komise pro emise aut vytváří nejistotu a administrativní zátěž
VW vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle svazu VDA je návrh zklamáním
Fiala vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle něj k tomu přispěl tlak ČR