https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/system-pid-zustane-v-roce-2002-pravdepodobne-stejny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Systém PID zůstane v roce 2002 pravděpodobně stejný

11.12.2001 21:07 | PRAHA (ČIA)
Zásady organizace hromadné dopravy osob v příštím roce včetně potřebného objemu dopravních výkonů pražské integrované dopravy (PID) pro zajištění dopravní obslužnosti na území hlavního města dnes schválili pražští radní. Vlastní projekt organizace zpracovaný spolu s rozpočtem města projedná rada do konce letošního roku. Podle těchto zásad zůstává smluvní systém a způsob financování PID pro příští rok nezměněn. Jak na dnešní tiskové konferenci uvedl náměstek primátora Martin Hejl, zachován zůstane i způsob financování ztrát na tržbách na území města Prahy vzniklých poskytováním sociálních slev jízdného. Tedy odděleně z kapitoly sociálních věcí.
 

Tato ztráta bude dotována částkou 1,094 miliardy korun, dotace linek pro občany se sníženou mobilitou je předběžně vyčíslena na 20 milionů korun. "Praha je závislá na schválení státního rozpočtu a následně na schválení vlastního pražského rozpočtu na příští rok," uvedl dále Hejl. Uvedené částky má hlavní město indikováno z návrhu státního rozpočtu, ale dokud není schválen, tak s nimi nemůže podle jeho slov Praha počítat. "Vlastní zásady tedy budou schváleny, až bude státní i pražský rozpočet pevný," řekl náměstek. Na základě platné legislativy by měl ztrátu ze závazků veřejné služby pro zajištění základní dopravní obslužnosti na území Prahy příměstskými autobusy PID a Českých drah hradit stát.

Jak také náměstek Hejl uvedl, zůstanou nezměněny i tarifní sazby. Pro příští rok se také připravuje zavedení ročních přenosných časových předplatních jízdenek, určených převážně pro organizace a podnikatelské subjekty. Dále je v přípravách 24 hodinová jízdenka s platností pro celý region PID a doplnění sortimentu 24 hodinových jízdenek o zvýhodněnou variantu určnou pro děti od šesti do 15 let. Podle Hejla vzrostl v oblasti vnitroměstské dopravy v posledním období zájem cestujících o pět procent. K podstatně rychlejšímu nárůstu poptávky dochází v příměstské dopravě.

V železniční dopravě bude pokračovat zavádění plné tarifní integrace, respektive instalace označovačů jízdenek na stanicích a zastávkách tak, aby bylo možné užívat ve vlacích kromě časových předplatních jízdenek také jízdenky pro jednotlivou jízdu. Celkový objem dopravních výkonů metra, tramvají a autobusů PID pro zajištění dopravní obslužnosti na území Prahy činí 154,6 milionu vozokilometrů. Celková provozní dotace, zahrnutá do návrhu rozpočtu hlavního města z vlastních zdrojů činí 7,194 miliardy korun, včetně integrace Českých drah do PID.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist