https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tok-servisni-kontroly-vozu-znacky-vw-v-cr-zrejme-nebudou-povinne
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ťok: Servisní kontroly vozů značky VW v ČR zřejmě nebudou povinné

16.12.2015 06:42 | LONDÝN/PRAHA (ČTK)
Svolávací akce by měla začít příští rok v březnu. Jako první mají přijít na řadu vozy s motorem 2,0 TDI, kterých jezdí nejvíce.
Svolávací akce by měla začít příští rok v březnu. Jako první mají přijít na řadu vozy s motorem 2,0 TDI, kterých jezdí nejvíce.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Servisní kontroly pro vozy Škoda a další značky koncernu VW s dieselovými motory umožňujícími obcházet emisní měření zřejmě nebudou v Česku povinné. Po jednání s britskou certifikační autoritou a tamním ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem to dnes uvedl český ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě.
 

Vozy Škoda podstupují homologační emisní měření právě u britské certifikační organizace VCA. Ťok se podle tiskové zprávy s britskou stranou shodl, že k nařízení povinných kontrol nemá Česko dostatečný právní rámec. Návštěva servisu má být naopak povinná v sousedním Německu.

"Britská autorita VCA, která homologuje škodovky pro evropský trh, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software. V lednu se ještě setkáme se zástupci visegrádské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku," uvedl Ťok.

Svolávací akce by měla začít příští rok v březnu. Jako první mají přijít na řadu vozy s motorem 2,0 TDI, kterých jezdí nejvíce. V jejich případě bude stačit přehrání softwaru řídící jednotky. Následovat mají šestnáctistovky, kde se počítá vedle nového softwaru i s drobnou úpravou sání, a naposled by se měly v servisech upravovat vozy 1,2 TDI.

Skandál vypukl letos v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že její turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídící jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim.

V současnosti se tyto vozy již v Evropě neprodávají, celkově jsou ale problematické motory namontované v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek. V Česku jezdí přes 150.000 vozů.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist