Toyota na trh uvedla druhou generaci svého vozu na vodík Mirai
"Nový vůz Mirai poslouží jako nový výchozí bod k vytvoření budoucí společnosti založené na vodíku," uvedla Toyota. Po započtení vládní podpory bude auto stát kolem pěti milionů japonských jenů (přes jeden milion Kč), tedy zhruba stejně jako jeho předchůdce.
Do konce září Toyota prodala pouze 11 100 vozů Mirai první generace, které na trh uvedla před necelými šesti lety. Většina ostatních automobilek se místo vodíkových vozů soustředí na auta elektrická. Loni výrobci aut prodali podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) 2,1 milionu elektromobilů, což je o 40 procent více než v roce předchozím.
Japonský premiér Jošihide Suga v říjnu oznámil, že Tokio se chce do roku 2050 zcela zbavit emisí uhlíku.
Toyota plánovala k propagaci vodíkové technologie využít olympijských her v Tokiu, kde chce zapojit stovku vodíkových autobusů. Olympijské hry, kvůli pandemii covidu-19 o rok odložené, mají začít 23. července 2021.
Japonská automobilka se ohledně zvýšení poptávky po vodíkové technologii ohlíží po Číně. Tento největší automobilový trh světa má 7000 vodíkových a čtyři miliony elektrických vozů.
reklama