https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/toyota-na-trh-uvedla-druhou-generaci-sveho-vozu-na-vodik-mirai
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Toyota na trh uvedla druhou generaci svého vozu na vodík Mirai

9.12.2020 11:12 | TOKIO (ČTK)
Nový vůz má o 30 procent delší dojezd než první sériově vyráběný vůz Toyoty na vodík.
Nový vůz má o 30 procent delší dojezd než první sériově vyráběný vůz Toyoty na vodík.
Japonská automobilka Toyota dnes na trh uvedla druhou generaci svého vodíkového vozu Mirai. Má o 30 procent delší dojezd než první sériově vyráběný vůz Toyoty na vodík. Až dosud se japonské automobilce nedařilo řidiče získat pro tuto technologii, která navzdory podpoře japonské vlády zůstává na okraji zájmu. Přispívá k tomu nedostatek čerpacích stanic, ceny ojetých vozů a také riziko exploze vodíku, uvedla agentura Reuters.
 

"Nový vůz Mirai poslouží jako nový výchozí bod k vytvoření budoucí společnosti založené na vodíku," uvedla Toyota. Po započtení vládní podpory bude auto stát kolem pěti milionů japonských jenů (přes jeden milion Kč), tedy zhruba stejně jako jeho předchůdce.

Do konce září Toyota prodala pouze 11 100 vozů Mirai první generace, které na trh uvedla před necelými šesti lety. Většina ostatních automobilek se místo vodíkových vozů soustředí na auta elektrická. Loni výrobci aut prodali podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) 2,1 milionu elektromobilů, což je o 40 procent více než v roce předchozím.

Japonský premiér Jošihide Suga v říjnu oznámil, že Tokio se chce do roku 2050 zcela zbavit emisí uhlíku.

Toyota plánovala k propagaci vodíkové technologie využít olympijských her v Tokiu, kde chce zapojit stovku vodíkových autobusů. Olympijské hry, kvůli pandemii covidu-19 o rok odložené, mají začít 23. července 2021.

Japonská automobilka se ohledně zvýšení poptávky po vodíkové technologii ohlíží po Číně. Tento největší automobilový trh světa má 7000 vodíkových a čtyři miliony elektrických vozů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist