https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/trasa-metra-c-bude-zprovoznena-do-konce-zari
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Trasa metra C bude zprovozněna do konce září

22.8.2002 18:47 | PRAHA (ČIA)
Zhruba mezi 15. až 30. zářím by měla být znovu zprovozněna celá trasa C pražského metra. "Už příští týden začne znovu jezdit trasa B v úseku ze Zličína na Smíchovské nádraží. Úsek sice nebyl zaplaven, ale měl problémy s komunikací a zabezpečovacím zařízením," uvedl v dnešním Interview BBC generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPHMP) Milan Houfek.
 

Stále zatopeno zůstává nyní zhruba 70 procent z 25 stanic, do kterých během povodní vnikla voda. Houfek věří, že skutečné škody nepřesáhnou dosavadní odhad, který činí dvě miliardy korun. "Základní prohlídku postižených prostor snad dokončíme do dvou dnů," předpokládá Houfek. Zatím není jasno, jak do prostor metra voda vnikla. Podle původního projektu mělo metro sloužit také jako kryt pro případ jaderného útoku a mělo tedy být připraveno nejméně na stoletou vodu.

Ve druhé polovině října nebo v listopadu by měla být postupně zprovozněna trasa B od východu, tedy z Hloubětína na Palmovku. Do plného provozního stavu, jaký mělo metro před povodněmi, by se podzemní dráha měla vrátit do konce letošního roku. Chybět však budou například obklady a další prvky, nepodstatné pro samotný provoz metra. Všechna zařízení samozřejmě projdou bezpečnostní prověrkou.

Jako náhradu za nefungující trasy metra nyní DPHMP vypravuje denně navíc zhruba 100 autobusů a 100 tramvají, další posílení plánuje v souvislosti se začátkem školního roku. "Náhradní provoz stojí denně desítky miliony korun," uvedl Houfek. Ten se bude snažit prosadit, aby kvůli plynulosti hromadné dopravy zůstaly mosty v centru Prahy co nejdéle uzavřeny pro automobily. Až do konce tohoto týdne nemusí cestující platit jízdné. Od příštího týdne pak nejspíše dojde k prodloužení platnosti časových jízdenek o několik minut oproti běžnému stavu.

Stavba nového úseku trasy C směrem od Holešovic na sever by v důsledku financování oprav stávajících úseků neměla být zastavena. "Stále plánujeme nový úsek zprovoznit v polovině roku 2004. V horším případě se dokončení stavby zpozdí o měsíce, nikoliv o roky," uvedl Houfek.

O odstoupení z funkce Houfek neuvažuje. "Jsem připraven nést následky za chování pracovníků od doby mého nástupu do funkce. Nemohu ale nést odpovědnost za to, co se stalo před mým nástupem do funkce například při stavbě a projektování metra," dodal. Policisté dnes poprvé navštívili odštěpný závod DP Metro, Houfka však zatím neoslovili. Policie údajně ani nedokumentuje postupné otevírání zatopených stanic metra.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist