U Petrovic zahájili stavbu nejdelšího dálničního tunelu v ČR
Podle jeho slov měla být výstavba tunelu Panenská zahájena už v listopadu loňského roku, ale kvůli odvoláním ekologických aktivistů a dalších účastníků stavebního řízení se tak nestalo. Zahájení stavby tunelu tak má téměř roční zpoždění a dokončení prací se odhaduje na podzim roku 2006. Představitelé Ústeckého kraje považují dokončení dálnice D8 za základní předpoklad pro hospodářský rozvoj nezaměstnaností silně postiženého regionu.
Lány přiznal, že výstavbu závěrečného úseku dálnice D8 mezi Trmicemi a státní hranicí se Spolkovou republikou Německo provázejí další protesty a odvolání ekologických aktivistů. Krajský úřad v Ústí nad Labem musel nedávno zrušil původní územní rozhodnutí vydané úřadem v Libouchci ke stavbám vedlejších komunikací kvůli administrativnímu pochybení.
Za ještě komplikovanější označil Lány situaci kolem dostavby předposledního úseku dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Výstavbu úseku a bývalým ministrem životního prostředí Milošem Kužvartem udělenou výjimku ze zákona nedávno zpochybnil ombudsman Otakar Motejl.
Ekologičtí aktivisté navrhují za obcí Prackovice výstavbu až tříkilometrového tunelu v chráněné oblasti, což by podle Ředitelství silnic a dálnic několikanásobně zvýšilo plánované náklady. Celková dostavba dálnice by se tak posunula za rok 2007. Podle platné česko-německé smlouvy má být dálnice D8 s napojením na německou trasu A17 směrem na Drážďany dokončena koncem roku 2005.
reklama