https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/u-silnice-z-decina-do-hrenska-se-stavi-dve-operne-zdi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

U silnice z Děčína do Hřenska se staví dvě opěrné zdi

27.3.2018 02:18 | HŘENSKO (ČTK)
V roce 2012 odstranila z úseku silnice mezi Hřenskem a hranicí s Německem balvany Správa národního parku České Švýcarsko. Se stabilitou skal v údolí Labe jsou problémy dlouhodobě. Geologové odhadují, že situaci hodně zhoršila těžba pískovce v minulých stoletích a také odstřely, kterými se Němci po záboru Sudet snažili rozšířit tehdejší silnici. / Ilustrační foto
V roce 2012 odstranila z úseku silnice mezi Hřenskem a hranicí s Německem balvany Správa národního parku České Švýcarsko. Se stabilitou skal v údolí Labe jsou problémy dlouhodobě. Geologové odhadují, že situaci hodně zhoršila těžba pískovce v minulých stoletích a také odstřely, kterými se Němci po záboru Sudet snažili rozšířit tehdejší silnici. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | ulleo / Pixabay
S komplikacemi musí do konce května počítat řidiči, kteří jezdí mezi Děčínem a Hřenskem. Silničáři zajišťují vozovku proti sesuvu, stavějí dvě opěrné zdi. Řekla to Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na stejném místě už v minulosti několikrát byl provoz omezen kvůli padajícímu kamení z přilehlého skalního masivu.
 

První opěrná zeď bude dlouhá 48 metrů a druhá 42 metrů. Obě zdi budou vystavěny do výšky vozovky. Na dvanáctikilometrovém úseku silnice I/62 je v provozu pouze jeden jízdní pruh. Celkové náklady na stavební práce jsou necelých 54 milionů korun včetně DPH.

Současné práce nesouvisí s padajícím kamením, které v minulosti několikrát zastavilo provoz na komunikaci. "Vzhledem k těsnému přiléhání skalních masivů ke komunikaci je stavění jakýchkoliv účinných zábran velice komplikované, jelikož je možné takovéto zábrany stavět pouze na pozemcích ve správě ŘSD, avšak stále je snaha o úpravu a ochranu této komunikace," uvedla Ledvinová.

O tom, kdo má nestabilní skály zajistit, v minulosti vedlo spor ministerstvo dopravy a ministerstvo životního prostředí. "Nestabilní skály nejsou na pozemcích ve správě ŘSD, proto na jejich stabilizaci nemůže ŘSD ze zákona vynakládat finanční prostředky," řekla nyní Ledvinová.

V roce 2012 odstranila z úseku silnice mezi Hřenskem a hranicí s Německem balvany Správa národního parku České Švýcarsko.

ŘSD vynakládá podle Ledvinové prostředky pouze za odklizení drobných ze skal odpadnuvších kamenů a vyzývá majitele pozemků k provedení opatření na ochranu této komunikace. "Bohužel, je to jako boj s větrnými mlýny," poznamenala mluvčí.

Se stabilitou skal v údolí Labe jsou problémy dlouhodobě. Geologové odhadují, že situaci hodně zhoršila těžba pískovce v minulých stoletích a také odstřely, kterými se Němci po záboru Sudet snažili rozšířit tehdejší silnici.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist