U silnice z Děčína do Hřenska se staví dvě opěrné zdi
První opěrná zeď bude dlouhá 48 metrů a druhá 42 metrů. Obě zdi budou vystavěny do výšky vozovky. Na dvanáctikilometrovém úseku silnice I/62 je v provozu pouze jeden jízdní pruh. Celkové náklady na stavební práce jsou necelých 54 milionů korun včetně DPH.
Současné práce nesouvisí s padajícím kamením, které v minulosti několikrát zastavilo provoz na komunikaci. "Vzhledem k těsnému přiléhání skalních masivů ke komunikaci je stavění jakýchkoliv účinných zábran velice komplikované, jelikož je možné takovéto zábrany stavět pouze na pozemcích ve správě ŘSD, avšak stále je snaha o úpravu a ochranu této komunikace," uvedla Ledvinová.
O tom, kdo má nestabilní skály zajistit, v minulosti vedlo spor ministerstvo dopravy a ministerstvo životního prostředí. "Nestabilní skály nejsou na pozemcích ve správě ŘSD, proto na jejich stabilizaci nemůže ŘSD ze zákona vynakládat finanční prostředky," řekla nyní Ledvinová.
V roce 2012 odstranila z úseku silnice mezi Hřenskem a hranicí s Německem balvany Správa národního parku České Švýcarsko.
ŘSD vynakládá podle Ledvinové prostředky pouze za odklizení drobných ze skal odpadnuvších kamenů a vyzývá majitele pozemků k provedení opatření na ochranu této komunikace. "Bohužel, je to jako boj s větrnými mlýny," poznamenala mluvčí.
Se stabilitou skal v údolí Labe jsou problémy dlouhodobě. Geologové odhadují, že situaci hodně zhoršila těžba pískovce v minulých stoletích a také odstřely, kterými se Němci po záboru Sudet snažili rozšířit tehdejší silnici.
reklama