U silnice z Děčína do Hřenska se staví dvě opěrné zdi
První opěrná zeď bude dlouhá 48 metrů a druhá 42 metrů. Obě zdi budou vystavěny do výšky vozovky. Na dvanáctikilometrovém úseku silnice I/62 je v provozu pouze jeden jízdní pruh. Celkové náklady na stavební práce jsou necelých 54 milionů korun včetně DPH.
Současné práce nesouvisí s padajícím kamením, které v minulosti několikrát zastavilo provoz na komunikaci. "Vzhledem k těsnému přiléhání skalních masivů ke komunikaci je stavění jakýchkoliv účinných zábran velice komplikované, jelikož je možné takovéto zábrany stavět pouze na pozemcích ve správě ŘSD, avšak stále je snaha o úpravu a ochranu této komunikace," uvedla Ledvinová.
O tom, kdo má nestabilní skály zajistit, v minulosti vedlo spor ministerstvo dopravy a ministerstvo životního prostředí. "Nestabilní skály nejsou na pozemcích ve správě ŘSD, proto na jejich stabilizaci nemůže ŘSD ze zákona vynakládat finanční prostředky," řekla nyní Ledvinová.
V roce 2012 odstranila z úseku silnice mezi Hřenskem a hranicí s Německem balvany Správa národního parku České Švýcarsko.
ŘSD vynakládá podle Ledvinové prostředky pouze za odklizení drobných ze skal odpadnuvších kamenů a vyzývá majitele pozemků k provedení opatření na ochranu této komunikace. "Bohužel, je to jako boj s větrnými mlýny," poznamenala mluvčí.
Se stabilitou skal v údolí Labe jsou problémy dlouhodobě. Geologové odhadují, že situaci hodně zhoršila těžba pískovce v minulých stoletích a také odstřely, kterými se Němci po záboru Sudet snažili rozšířit tehdejší silnici.
reklama

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů